ارائه خدمات رایگان به شرکت‌کنندگان اجتماع بزرگ «امام رضایی‌ها» در ایستگاه شهدای ۱۷ شهریور/ اختصاص ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال عاشقان اهل بیت

جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها و بررسی مباحث حمل و نقلی و مسائل ترافیکی این مراسم در محل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد. 

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها و بررسی مباحث حمل و نقلی و مسائل ترافیکی این مراسم در محل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

در این جلسه، معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۱۲ و ۱۴، نمایندگان شرکت‌ بهره‌برداری مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی، شرکت کنترل ترافیک، سازمان تاکسیرانی، سازمان حمل و نقل و ترافیک و اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق این معاونت به طرح نظرات دیدگاه‌های خود در خصوص نحوه اجرای تکالیف و وظایف محوله برای هر یک از بخش‌ها پرداختند.

این گزارش می‌افزاید، تدابیر و تمهیدات پیش‌بینی شده در ناوگان حمل و عمومی پایتخت شامل شرکت‌ بهره‌برداری مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی برای حضور شهروندان در اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها که روز دوشنبه از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در میدان خراسان و خیابان‌های ۱۷ شهریور، خاوران و خراسان برگزار می‌شود، توسط نمایندگان این بخش‌ها تشریح شد. 

افزایش ساعت کاری خطوط مترو و تغییر سرفاصله حرکت قطارها، در نظر گرفتن ۱۵۰ دستگاه وَن از سوی سازمان تاکسیرانی برای جابه‌جایی شهروندان، اختصاص ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال عاشقان اهل بیت (ع) از نقاط مختلف شهر به خیابان‌های ۱۷ شهریور و خاوران از جمله اقداماتی است که برای برگزاری این اجتماع بزرگ در نظر گرفته شده است. 

در این جلسه، بعد از بحث و بررسی در خصوص محل استقرار اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و نحوه جابه‌جایی مسافران، مقرر شد اتوبوس‌ها پس از انتقال شهروندان از میادین و معابر اصلی شهر به محل برگزاری مراسم در خیابان‌های ری، ۱۷ شهریور و خاوران مستقر شوند و پس از پایان مراسم، مسافران را به مبادی ۱۰ گانه سطح شهر بازگردانند و تاکسی‌های وَن نیز در ایستگاه متروی امیرکبیر، ورزشگاه آیت‌الله سعیدی و خیابان خاوران، مستقر شده و مشتاقان اهل بیت (ع) را به اطراف میدان خراسان منتقل کنند. 

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این نشست با تأکید بر تکالیف شرکت واحد اتوبوسرانی در برگزاری اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها، گفت: در طول اجرای این مراسم، خطوط بی آر تی تعطیل نخواهد بود بلکه تغییر مسیر اتوبوس‌ها را خواهیم داشت که مسیرهای جایگزین برای آگاهی مسافران این مسیر، اطلاع‌رسانی می‌شود. 

سیما بدرقه از قطع کابل‌های تأمین برق خط اتوبوس‌های برقی که از خیابان ۱۷ شهریور و میدان خراسان عبور می‌کند، به منظور تأمین ایمنی این مسیر و تعطیلی خط مذکور از ساعت ۵ عصر فردا خبر داد و افزود: البته ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی شهروندان از مبادی مساجد و سراهای محلات به محل برگزاری مراسم و بالعکس، پیش‌بینی شده و علاوه بر آن، نسبت به ارائه خدمات از سوی وَن‌های ویژه حمل و نقل معلولان و جانبازان نیز اقدام خواهد شد.

وی در خصوص وظایف شرکت‌ بهره‌برداری مترو گفت: در ایستگاه شهدای ۱۷ شهریور، خدمات رایگان به شرکت‌کنندگان در مراسم ارائه خواهد شد و همچنین ایستگاه‌های پذیرایی و غرفه‌های فرهنگی و هنری در ایستگاه‌های منتهی به محل برگزاری مراسم به‌ ویژه ایستگاه شهدای ۱۷ شهریور، راه‌اندازی خواهند شد. 

بدرقه، از اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای تسریع و تسهیل در عبور و مرور شهروندان در رفت و برگشت از طریق مترو خبر داد و با اعلام افزایش ساعت کاری خطوط مترو، افزود: ۱۵۰ دستگاه وَن برای حمل و نقل رایگان شهروندان از محل‌های پارک اتوبوس‌ها و خودروهای شخصی به محل برگزاری مراسم نیز در نظر گرفته شده است.

وی اطلاع‌رسانی مناسب درخصوص اِعمال محدودیت‌های ترافیکی در زمان برگزاری مراسم و اختصاص پارکینگ برای اتوبوس‌ها، موتورسیلکت‌ها و خودروهای شخصی شرکت‌کنندگان در مراسم را از جمله تکالیف سازمان حمل و نقل و ترافیک برشمرد و گفت: طراحی و اجرای مسیرهای جایگزین در زمان برگزاری مراسم به ویژه برای خطوط بی آر تی و حمل و نقل عمومی و هماهنگی با پلیس راهور به منظور ایجاد محدودیت‌های ترافیکی از دیگر وظایف پیش‌بینی شده برای این سازمان است. 

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با تأکید بر نقش شرکت کنترل ترافیک تهران در اجرای این مراسم، خاطرنشان کرد: مدیریت هوشمند معابر اطراف و مبادی منتهی به محل برگزاری مراسم از طریق راهنمایی و هدایت شهروندان توسط این شرکت انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 36919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =