آماده سازی ۹۵۰ هزار متر مربع اراضی برای پارکینگ زائران در محورهای منتهی به حرم 

در آستانه فرا رسیدن سالگرد ارتحال بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی اقدامات گسترده  برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم با آماده باش کامل عوامل اجرایی منطقه ۱۹ در حال انجام است.

به گزارش شهر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار منطقه در این خصوص اظهار کرد: منطقه ۱۹ به دلیل همجواری با حرم مطهر همه ساله مفتخر به میزبانی از زائران از شهرهای مختلف ایران است و شهرداری این منطقه در پهنه پیرامونی و مسیرهای منتهی به برگزاری مراسم ۱۴ خرداد در بازه زمانی قبل، حین و بعد از مراسم با اجرای اقدامات در حوزه خدمات شهری، فنی و عمرانی و حمل و نقل  ترافیک آمادگی کامل خدمت رسانی را دارد.

وی با اشاره به آغاز اقدامات اجرایی از اول خرداد گفت: در راستای آماده سازی و نگهداشت محیط پیرامونی و مسیرهای منتهی به حرم اقداماتی چون تسطیح، علف کشی، رسیدگی به نگهداشت فضای سبز، جمع آوری ۱۳۰ کامیون نخاله انجام شده و  پاکسازی، رفت و روب و  شست و شو به صورت مستمر در حال انجام و تا پایان برگزاری مراسم ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه ضمن تأکید بر آماده سازی ۹۵۰ هزار متر مربع اراضی به منظور تسهیل در محل پارک خودرو خاطر نشان کرد: علاوه بر پارکینگ های موجود، اراضی بایر با اجرای اقداماتی چون پاکسازی، تسطیح، علف کشی و پخش تراشه آسفالت با ظرفیت پارک بیش از ۳۰ هزار خودرو محیا شده اند.  

ضمن اینکه ۲ هزار متر طول نیوجرسی به منظور تقسیم بندی پارکینگ‌ها در این محدوده بهسازی و نصب شده است.

فرهادی در تشریح سایر اقدامات به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم به خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از محورها و مسیر های منتهی به حرم اشاره کرد و افزود: نصب استوانه ترافیکی، بشکه، خطر نما، ۷۵۰ متر طول گاردریل اصلاحی و نصب، تابلوهای هدایت مسیر و شناسایی پارکینگ ها از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک انجام شده است.

همچنین ۱۲ هزار تن آسفالت برای تراش، روکش مکانیزه و لکه گیری به صورت دستی در محورهای باقر شهر، علامه عسگر، یادگار امام (ره) و بزرگراه های شهیدتندگویان و شهید هاشمی صرف شده است.

به گفته وی؛ تا کنون ۹۰ درصد اقدامات اجرایی به منظور برگزاری مراسم ارتحال انجام شده و ۱۰ درصد باقی مانده نیز مطابق برنامه زمانبندی تا قبل از ۱۲ خرداد به اتمام می رسد.
ضمن اینکه عملیات نظافت، پاکسازی و ... پس از پایان مراسم نیز مطابق برنامه انجام خواهد شد.

انتهای پیام /

۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 36922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =