تمهیدات مدیریت بحران تهران ویژه اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران از برگزاری جلسه هماهنگی ستاد ایمنی گردهمایی امام رضایی‌ها خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مجید آرون با اشاره به تهیه دستورالعمل ایمنی برگزاری مراسم گردهمایی امام رضایی ها که دوشنبه ۸ خرداد در میدان خراسان برگزار می شود، اظهار داشت: بسترسازی مناسب جهت ایجاد فرماندهی واحد و هماهنگی و پشتیبانی از نیروهای مستقر دستگاه‌های تخصصی در حوزه ایمنی و مدیریت بحران و نیز بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری ایمن اجتماع امام رضایی ها از اهداف شاخص تشکیل ستاد ویژه مدیریت بحران گردهمایی امام رضایی ها است.

وی همچنین پایش محیطی به لحاظ حوادث طبیعی و افزایش آمادگی برای پاسخ به هرگونه حادثه احتمالی را از دیگر اهداف این ستاد عنوان کرد.

آرون افزود: در این ستاد افزایش سطح ایمنی در بین شهروندان، بررسی عدم انطباق ناایمنی ها توسط اداره سلامت، ایمنی و محیط زیست HSE، بررسی موانع و مواضع موجود در دسترسی به مبادی ورودی و خروجی محل برگزاری مراسم، بررسی و بازدید نقاط بحران زا به لحاظ بروز حریق‌های احتمالی و همچنین بررسی موکب‌های مستقر در پیرامون خیابان‌های منتهی به میدان خراسان مورد بررسی قرار گرفت.

آرون، ایجاد محیطی امن برای شهروندان و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی و نیز آمادگی اجرای عملیات مقابله مطلوب با حوادث احتمالی در زمان مواجه با حوادث احتمالی را از برنامه‌های شاخص تیم‌های عملیاتی دانست و ضمن تاکید بر اهمیت شناسایی ناایمنی‌ها، عوامل حادثه‌ساز و ملاحظات هر یک از دستگاه‌های تخصصی و اجتناب از عادی‌انگاری آنها را خواستار شد.

بر اساس این گزارش؛ پیش از برگزاری مراسم سه مرحله بازدید میدانی توسط نمایندگان سازمانهای امدادی- انتظامی و دستگاههای خدمات رسان، جمعی از مدیران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و  نمایندگان مناطق ۱۲، ۱۴ و ۱۵ انجام شد.

انتهای پیام/

۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 36925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =