هر واگن‌ مترو می‌تواند ۱۹۰خودرو تک‌سرنشین را از معابر حذف کند

رییس مرکز  اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر  واگن مترو و یا قطار  شهری می‌تواند حدود ۱۹۰ مسافر  را جابجا نمایند و این موضوع نشان می  دهد که به چه میزان می‌توان با استفاده از  ظرفیت حمل‌ونقل‌عمومی از  ترافیک و تردد خودروهای تک‌سرنشین کاست.

به گزارش خبرنگار شهر، سرهنگ علی  اصغر شریفی با بیان اینکه تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ از  ابتدای صبح  در تمامی تقاطع ها و معابر  و میادین شهر تهران به منظور روان سازی و کنترل ترافیک  حضور دارند، گفت: طرح جناغی  ها به منظور  نظم بخشی به بزرگراه‌ها در  حال اجراست و پلیس راهور  در هنگام حضور  در  یک نقطه، ترافیک را از  بعد شبکه ای  کنترل می کنند.

وی در توضیح بیشتر افزود: علت کنترل شبکه ای هم این است که به علت همگرایی برخی  از  معابر  و تداخل؛ ترافیک در  یک محل  باعث  ایجاد بار  ترافیکی  شده و پلیس  راهور  مجبور  است به هر  یک از  آن معبر  به صورت مقطعی  و نوبه ای  زمان تردد دهد. همین امر  باعث  می  شود ترافیک مقطعی در معبر مرتبط شود.

رییس مرکز  اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: هر  واگن مترو و یا قطار  شهری می  تواند حدود 190 مسافر  را جابجا کند و این موضوع نشان می  دهد که به چه میزان می  توان با استفاده از  ظرفیت حمل و نقل عمومی از  ترافیک و تردد خودروهای  تک سرنشین کاست.

انتهای پیام/

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
کد خبر: 36939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =