معرفی ظرفیت‌ها و ایجاد فرصت‌های گردشگری درمنطقه ۱۴

سمینار تخصصی گردشگری تهران به میزبانی سرای محله تاکسیرانی منطقه ۱۴ وبا نگاه ویژه به جاذبه های گردشگری این منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، نشست تخصصی ظرفیت‌های گردشگری تهران با نگاه ویژه به جاذبه های گردشگری دارالمومنین تهران توسط واحد گردشگری معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۴ برگزار شد.

در این هم اندیشی که با حضور علاقه مندان، تهرانگردان و دوستداران تاریخ تهران و با حضور استاد و پژوهشگر تهران «حمید ناصری» برگزار شد، نسبت به تاریخچه محلات قدیمی تهران از جمله معرفی محله دولاب و نقش آن در پیدایش تهران توضیحاتی ارائه شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با بیان اینکه منطقه ۱۴ از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است که از جمله آنها می توان به خانه موزه استاد معین و امیرجاهد، باغ سلیمانیه (عمارت وثوق الدوله)، قبرستان ارامنه، مسجد بقیه الله و... اشاره کرد، افزود: محلات متعدد دارالمومنین تهران از جمله محله دولاب با هویت تاریخی، اصیل و مردمی متدین از ظرفیت های ارزشمندی در حوزه گردشگری و جذب شهروندان برخوردار است.

وی در با بیان اینکه گردشگری یکی از ارکان مهم اقتصادی در شهرهاست و نقش مهمی در ایجاد درآمدهای پایدار، اشتغال و حفاظت از زیر ساخت ها دارد، یادآورشد: از این رو مدیریت شهری منطقه با برنامه ریزی و ایجاد فرصت های گردشگری در صدد افزایش کیفیت خدمات عمومی شهری و توسعه پایدار و برنامه ریزی در خصوص معرفی و استفاده فراگیر از جاذبه های گردشگری این منطقه قدیمی و با اصالت به شهروندان است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشستهای تخصصی گردشگری منطقه ای به صورت فصلی به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری همچنین اجرای نشستهای گردشگری محلی با موضوعات گوناگون در تمامی محلات منطقه برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 36966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =