اجرای پویش شهردار خانه در غرب پایتخت

شهردار منطقه ۹ از اجرای طرح ابتکاری تحت عنوان پویش شهردار خانه که برای اولین بار در شهر تهران، در محلات غربی پایتخت انجام می شود، خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی با اعلام این خبر گفت: شهر در صورتی به شهر با شهروندان خوب دست می یابد که افراد در هر زمان و در هر سنی با مفهوم شهروندی و حقوق و تکالیف آن آشنا شوند و سپس با کسب مهارت‌های لازم تلاش خود را برای اجرایی کردن این آموزه‌ها در حیات اجتماعی خود به کار گیرند.

وی افزود: رویکردهای طرح مذکور نوید بخش گام مثبت در زمینه پرورش شهروندانی مسئول و ارتقاء آنها به نیروهای کارآمد در جامعه و کمک به مدیریت شهری می باشد. مشارکت در این طرح به مانند تمرین مدیریت شهری توسط مردم است.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: به این منظور و در مرحله اول قصد داریم که سبک زندگی یکی از محله های قدیمی منطقه ۹ در ناحیه ۲ را جهت الگوبرداری برای سایر محلات اجرایی کنیم که محله مهرآباد جنوبی و خیابان شهید عابدینی به لحاظ موقعیت جغرافیایی که دارای شهروندانی فعال و دغدغه مند و با پتانسیل بالا جهت اجرای طرح پویش شهردار خانه است، انتخاب شده است.

مرتضوی ضمن تشریح طرح مذکور، اهداف مهم و حیاتی این پروژه را تقویت حس مسئولیت پذیری و ایجاد روحیه مشارکت جویی، بالا بردن سطح آگاهی در زمینه رویکرد فرهنگی، مدیریت شهری، ایجاد حس تعلق نسبت به محل زندگی خود، تمرین جامعه پذیری، کارگروهی، تلاش برای رفع مشکلات و معضلات محیط پیرامونی زندگی خود عنوان کرد.

همچنین طرح پویش شهردار خانه که از هفته پایانی اردیبهشت ماه به صورت خانه به خانه و چهره به چهره با آموزش‌های محیط زیستی در راستای ایجاد شهری زیبا از طریق انتخاب نماینده به عنوان شهردار خانه شروع شده است توسط اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه ۲ و مشارکت خدمات شهری (محیط زیست، پسماند، بازیافت) در راستای طرح ارتقای فرهنگ محله در حال انجام است.

انتهای پیام/

۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 37082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =