کاهش ۳۲۰۰تایی اتوبوس‌های تهران در دوره پنجم مدیریت شهری/وزارت کشور به تعهدات خود عمل کند

چمران گفت: از مهرماه سال ۸۶ یا ۸۷ که با رییس جمهور وقت برای تامین هزار دستگاه اتوبوس جلسه داشتیم تا دولت سیزدهم اتوبوسی از سوی دولت به ناوگان اضافه نشده است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ صبح امروز جلسه مدیران شهری درخصوص بررسی وضعیت ناوگان اتوبوسرانی برگزار شد. در این نشست مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران،  محمد آخوندی، میثم مظفر و احمد صادقی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، جلال بهرامی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، مهدی علیزاده؛ مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مجموعه اتوبوسرانی برگزار شد.
 در ابتدای این نشست محمد آخوندی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار کرد: ۱۰۰ درصد تخصیص‌ها برای حوزه حمل و نقل عمومی اتفاق افتاده است.

وزارت کشور باید به تعهدات خود عمل کند

میثم مظفر، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به برنامه ریزی شورای شهر تهران در ارتباط با حوزه حمل و نقل در سال جاری گفت: امسال تحقق ۲ هزار دستگاه اتوبوس در بودجه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس حدود هزار میلیارد در بودجه پیش بینی شده است. ضمن اینکه در صورت تحقق بودجه از رقم در نظر گرفته شده باید این رقم در خرید اتوبوس استفاده شود. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: به غیر از مواردی که در بودجه برای خرید اتوبوس های جدید در نظر گرفته شده است امیدواریم دولت نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: بنا بر اعلام شرکت اتوبوسرانی تهران تا به امروز قرارداد ۴۶۰ دستگاه اتوبوس منعقد شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: وزارت کشور نیز باید به تعهدات خود عمل کند و باید از ظرفیت اتوبوس های وارداتی و خارجی از سوی وزارت کشور استفاده کنیم.

وی گفت: همچنین در بودجه امسال شهرداری تهران خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس سه کابین به ارزش یک هزار میلیارد تومان، ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی به ارزش ۱۳۵ میلیارد تومان و اورهال ۵۴۰ دستگاه اتوبوس تاکید شده است. 

مظفر اظهار امیدواری کرد، شورای شهر تهران و شهرداری به اهداف خود در سال جاری دست پیدا کنند.

جلال بهرامی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه تصریح کرد: تمام اقدامات در این معاونت بر اساس بودجه شهرداری تنظیم شده است. 

وی با اشاره به برنامه ریزی ۵ ساله جهت ورود اتوبوس های جدید به تهران گفت: برای بالغ بر ۶ هزار دستگاه اتوبوس برای ورود به شهر برنامه ریزی شده است.

رویکرد مدیریت شهری معطوف به توسعه حمل‌ونقل عمومی است

در ادامه علیرضا جاوید، رئیس هیات مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: ۴۰ تا ۴۵ درصد بودجه سال جاری مدیریت شهری به حوزه حمل‌ونقل عمومی تخصص یافته است که این اتفاق بی سابقه بود. امیدوارم این رویکرد در سنوات بعدی ادامه داشته باشد و باعث بروز تحول خاصی در نهادهای حمل‌ونقلی بشود.

وی افزود: افتخار می‌کنم که توفیق حضور در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک نصیب بنده شد و انشالله بتوانیم با حمایت شورای شهر گام مهمی در ارتقای کیفی و کمی شرکت واحد اتوبوسرانی برداریم. 

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه امیدواریم شرکت واحد اتوبوسرانی با نیروی جوانی و هماهنگی با معاون ترافیک حرکت‌های خوبی را داشته باشد، گفت: قولی که به مردم دادیم اضافه شدن حداقل۳ هزار دستگاه اتوبوس به شهر تهران است. 

رئیس شورای شهر تهران گفت: از سال ۸۶ یا ۸۷ که در مهرماه با رییس جمهور وقت برای تامین ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس جلسه داشتیم تا دولت سیزدهم اتوبوسی از سوی دولت به ناوگان اضافه نشده است. دولت گذشته هم هیچگونه علاقه و سعی ای برای اینکه اتوبوس تامین کند، نداشت.

کاهش ۳۲۰۰تایی اتوبوس های تهران در دوره پنجم مدیریت شهری

وی با بیان اینکه روزی که شورا را تحویل دادیم حدود ۵ هزار اتوبوس داشتیم و روزی که تحویل گرفتیم ۱۸۰۰ دستگاه به زور داشتیم، گفت: حالا به حدود ۲ هزار دستگاه رسیده است. تهران می‌بایست ۹ هزار دستگاه اتوبوس داشته باشد. پیش بینی شده بود که تهران نزدیک به ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس در افق ۱۴۰۴ داشته باشد.

رئیس شورای شهر ششم خاطرنشان کرد: باید هم از طریق واردات و هم از ظرفیت داخلی برای تامین اتوبوس‌ استفاده کنیم.

وی گفت: انشالله وزارت کشور هم به قول‌های خود در این حوزه عمل کند. بودجه یک دوازدهم باید حتما عملیاتی بشود، چون خودروسازان می‌گویند به ما پول بدهید تا ۱۴ ماه دیگر به شما اتوبوس تحویل بدهیم. باید جنگی و جهادی کار کنیم. 


انتهای پیام/

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 37111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =