حفاری و خاکبرداری پروژه میدانگاه خورشید با نظر میراث فرهنگی انجام می شود

شهر: پروژه میدانگاه (پلازای) شهری خورشید به مساحت ۷۵۰۰ متر مربع در ضلع غربی برج طغرل و با نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر عملیات حفاری و خاکبرداری، توسط سازمان نوسازی شهر تهران در منطقه ۲۰ در حال اجراست.

فرهاد افشار، شهردار منطقه ۲۰ در گفتگو با شهر گفت: پروژه میدانگاه شهری خورشید که ترکیبی از فضای سبز و آبنماست، در ضلع غربی برج طغرل با هدف افزایش تعاملات اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی در محلات در حال اجرا است.

او افزود: قطعه زمینی بایر به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر در انتهای خیابان نبی پور توسط شهرداری در سالهای گذشته تملک شده برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده و سازمان نوسازی شهر تهران پس از پایان مرحله طراحی، عملیات اجرایی را از ۱۴ تیر ۱۳۹۹ آغاز کرده است.

افشار با رد شایعات مربوط به ارتفاع زیاد خاکبرداری در محدوده اجرای پروژه میدانگاه خورشید و نظارت میراث فرهنگی بر عملیات خاکبرداری، عنوان کرد: به دلیل نزدیکی این میدانگاه به برج طغرل، محدودیت خاکبرداری از طرف اداره کل میراث فرهنگی استان تهران اعمال شد، بر همین اساس پیمانکار این پروژه، خاکبرداری را در همان محدوده ای که قوانین میراثی اعلام کرده انجام می دهد و میزان حفاری نیز حداکثر تا عمق یک متر خواهد بود.

به گفته شهردار منطقه ۲۰، میدانگاه خورشید در دی ماه ۱۳۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

برج طغرل  ۲۰ متری در شرق آرامگاه ابن بابویه در خیابان ابن بابویه شهرری واقع شده‌ و از آثار به جا مانده از دورهٔ سلجوقیان است.

«پلازا»  که در زبان ایتالیایی به معنی «میدان» است، به آن دسته از فضاهای عمومی در دل شهرها اطلاق می شود که فارغ از ابعاد تجاری، صرفاً کارکردی پاتوق‌گونه برای شهروندان دارند. فضایی که به جای خودرو در اختیار شهروندان باشد.

خبرنگار : علی سی پی

۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 3713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =