رونمایی از "تندیس خادم حرم" در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

در سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع)، دو المان حجمی با عنوان «خادمان حرم» در ورودی شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رونمایی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در آیین رونمایی از «تندیس خادم حرم»، گفت: امروز در سالروز میلاد امام رضا(ع)، دو اِلِمان حجمی به عنوان خادمان حرم با نگاه استقبال و خوش آمدگویی به زائران در ورودی شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی رونمایی شد.

صیادی افزود: هر کدام از این المان‌ها از ترکیب یک سازه فایبرگلاس و یک سازه حجمی محراب گونه از جنس کاشی طراحی و اجرا شده و فضائی متفاوت و معنوی را در این بخش از قبله تهران ایجاد کرده است.

او ادامه داد: در روزهای آینده همزمان با ورود به ایام محرم و صفر، هیئت‌های عزاداری در اینجا حضور پیدا می‌کنند که رونمایی از این المان می‌تواند برای این ایام نیز مناسبت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به بررسی و رصد پروژه میدان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، اظهار داشت: این میدان در گذشته شرایط خوبی نداشت و بعد از پروژه مطالعاتی در اوایل امسال عملیات عمرانی آن شامل اجرای کف سازی، جداره سازی، پیاده راه سازی و اصلاح هندسی با همکاری منطقه ۲۰ آغاز شده است و امید است تا  اواخر امسال به بهره برداری برسد و تحولی ماندگار در شهرری ایجاد نماید.

صیادی تاکید کرد: در راستای زیباسازی این میدان المان «سلام» برگرفته از طرح موجود در مشهد مقدس، با نشان دادن یک خانواده که در حال سلام دادن به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) هستند در حال ساخت است که در این میدان جانمایی خواهد شد.

سیدمحمد ناظم رضوی ضمن  تبریک میلاد امام رضا(ع) گفت: به همت سازمان زیباسازی اتفاقات خوبی در پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) انجام شده که از آن جمله می توان به اجرای پروژه حرم تا حرم (از حرم امامزاده عبدالله (ع) تا آستان حضرت عبدالعظیم(ع) )، بازسازی میدان اصلی شهرری و طراحی و جانمایی المانهای نمادین و مذهبی اشاره کرد.

ناظم رضوی در آئین رونمایی از تندیس «خادم حرم»، گفت: تا پایان سال جاری ایستگاه اصلی حرم عبدالعظیم حسنی در خط ۶ مترو تهران به عنوان یکی از نقاط پرتردد شهر با هدف تسهیل تردد شهروندان و زائران آماده بهره برداری می شود.

مراسم رونمایی از "تندیس خادم حرم" با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه۲۰، محمد بشارت سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری، رضا صیادی رئیس سازمان زیبا سازی شهر تهران، مهدی مالمیر معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه۲۰, مجید قادری معاون فرهنگی سازمان زیبا سازی شهر تهران برگزار شد.  

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶
کد خبر: 37156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =