میانگین ابتلای نیروهای شهرداری به کرونا نسبت به کل مبتلایان جامعه کمتر بود

شهر: مدیر عامل شرکت شهر سالم می گوید به دلیل تدابیر بهداشتی و پزشکی در شهرداری میانگین مبتلایان به کرونا نسبت به کل جامعه کمتر بوده است.

حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران درباره وضعیت درمانگاههای شهرداری و کادر فعال در این نهاد با توجه به شروع بیماری کرونا به خبرنگار شهر گفت: شهرداری تهران در تمام وضعیت زندگی مردم در تهران نقش اساسی و محوری دارد و حضور نیروهای خدماتی شهرداری در تمام ساعات شبانه روز در شهر حتی در روزهای تعطیلی در حالیکه بقیه بخش های شهر فعال نیستند پررنگ است. به همین دلیل سلامت نیروهای شهرداری نقش مهمی در سلامت شهر دارد.

 او افزود: فعالیت نیروهای خدماتی شهر در نظافت معابر شهر و مکان هایی مانند بهشت زهرا که می توانست عامل شیوع بیشتر بیماری کرونا باشد در کنترل این بیماری در تهران نقش مهمی داشته است.

 چوبینه ادامه داد:عملکرد شرکت شهر سالم و سایر نهادهای ذیربط در شهرداری برای کنترل این بیماری در شهرداری باعث شده که میانگین ابتلای نیروهای شهرداری نسبت به جامعه کمتر باشد با همه این ها تاکید بر این است که اعضای خانواده بزرگ شهرداری در تمامی اماکن شهرداری و سطح شهر پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند.

 او درباره اینکه درمانگاه ها و مراکز پایش سلامت شهرداری چه برنامه‌هایی برای کنترل این بیماری در میان کارمندان شهرداری اجرا کرده است گفت: در مرحله اول شیوع بیماری که فضای رعب و وحشت هم در جامعه وجود داشت تمام پایگاه های سلامت شهرداری و درمانگاه ها افرادی که مشکوک به کرونا بودند را از سایر همکاران جدا کرده و آزمایش‌ها و درمان های لازم را روی آنها انجام دادند این جداسازی باعث شد که انتقال بیماری از افراد مبتلا به سایرین در موج دوم کمتر اتفاق بیفتد.

 او افزود: در موج دوم این بیماری در هر بخشی از شهرداری که شاهد ابتلای حتی یک نفر بودیم علاوه بر جداسازی آن فرد از تمامی همکاران در آن بخش آزمایش و عملیات پایش سلامت برای همه افراد آنجا اجرا شد و با همکاری معاونت برنامه ریزی و منابع انسانی هم شهرداری تدابیری اندیشه شد که ۵۰ درصد کارمندان به صورت دورکار فعالیت کنند و همین باعث شد که این بیماری در مجموعه های زیر نظر شهرداری کنترل شود.

 چوبینه به همایش روز پزشک که پنج شنبه در برج میلاد برگزار شد اشاره کرد و به شهر گفت: در مراسم روز پزشک از خانواده‌های شهدای سلامت و فعالیت های کادر درمان کشور تقدیر شد و از خانواده شهید دکتر وریجی که همکار خوب ما در شهرداری بود و به دلیل ابتلا به کرونا به شهادت رسید نیز تقدیر شد و همچنین از جناب آقای دکتر محمد علی شاکری راد که خودش هم مبتلا به بیماری کرونا بود اما حتی در زمان بیداری بیماری هم به صورت تلفنی به سایر بیماران کرونایی خدمات پزشکی می‌دادند تقدیر و تشکر به عمل آمد.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 3720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =