۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 3721

امکانات «تهران من» برای شهروندان چیست؟/۵

«تهران من» چگونه زندگی شهری را آسان‌تر کرد؟

از سال ۱۳۹۶ شهروندان خیلی از امور شهروندی را می توانند از طریق سایت تهران من انجام دهند
«تهران من» چگونه زندگی شهری را آسان‌تر کرد؟

شهر: سامانه «تهران من» یکی از مهمترین درگاه های ارایه خدمات و همچنین یک مرجع برای اطلاع رسانی و دریافت برخی خدمات شهری به صورت غیرحضوری است.

به گزارش شهر، شاید زمانی شهروندان تهرانی فکرش را هم نمی‌کردند روزی بتوانند با سر زدن به یک سایت، خیلی از خدمات شهرداری را دریافت کنند. اما از سال ۱۳۹۶ به همت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه «تهران من» و باز کردن یک حساب شهروندی از خیلی امکانات و خدمات شهرداری تهران استفاده کنند. نخستین خدمتی که از سوی سامانه «تهران من» ارایه شد خرید طرح ترافیک بود.

پیش از این اما، تهرانی‌ها برای هر خدمت شهرداری باید به سایت یا مکان‌های مختلف مراجعه می‌کردند و برای هر کدام نام کاربری و رمز عبور جداگانه‌ای داشتند، اما امروز با یک حساب شهروندی می‌توانند به خیلی از خدمات دسترسی داشته باشند. شارژ حساب شهروندی، رزرو طرح ترافیک، پرداخت هزینه پارکومتر، استعلام وضعیت ملک، پیگیری پرونده شهرسازی و ثبت و پیگیری پیام ۱۳۷ بخشی از این خدمات هستند که در سامانه تهران من  به آدرس my.tehran.ir به شهروندان ارایه می‌شود.

سامانه «تهران من» یکی از مهمترین درگاه های ارایه خدمات و همچنین یک مرجع برای اطلاع رسانی و دریافت برخی خدمات شهری به صورت غیرحضوری است و آنطور که مدیران شهری می‌گویند، تا به امروز «تهران من» دو میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر با کد ملی دارد و البته بیشترین سرویسی که تاکنون مورد استقبال شهروندان بوده، رزرو طرح ترافیک بوده است.  

پس از اضافه شدن سرویس های جدید به سامانه تهران من، از اپلیکیشن «تهران من» هم رونمایی شد تا کار برای شهروندان تهرانی آسان و آسانتر شود و هر بسیاری از خدمات شهرداری را به وسیله تلفن همراشان در دسترس داشته باشند.  نسخه موبایلی «تهران من» البته امکاناتی بیشتری نسبت به سامانه دارد، شهروندان با نصب اپلیکیشن تهران من به خدماتی مانند شارژ کارت بلیت الکترونیک، خرید بلیت تک سفره مترو، پرداخت بدهی طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای، ثبت و پیگیری پیام ۱۳۷، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت قبوض شهرداری، پرداخت عوارض سالیانه خودرو و پرداخت خلافی خودرو و موتور دسترسی پیدا خواهند کرد.

پیشتر محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از اضافه شدن ۱۰ سرویس جدید به «تهران من» تا پایان امسال خبر داده بود.

اضافه شدن سرویس‌های پر کاربرد به سامانه «تهران من» سبب شده تا دیگر از پراکندگی و جزیره‌ای بودن خدمات شهرداری و هر آنچه که نیاز شهروندان را تامین می‌کند، خبری نباشد.

۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 3721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =