اتمام کامل عملیات لایروبی و پاکسازی آبهای سطحی در منطقه۲۲ تا تابستان

شهردار منطقه ۲۲ از اتمام کامل عملیات لایروبی و پاکسازی آبهای سطحی در منطقه۲۲ تا پایان تابستان خبر داد.

به گزارش شهر، حمیدرضا حاجوی اظهار کرد: با توجه به وجود دو رودخانه کن و وردآورد در جغرافیای این منطقه، عملیات لایروبی و پاکسازی مسیر این دو رودخانه از انتهای سال گذشته آغاز و تا قبل از فصل بارش پائیزی به اجرای کامل درخواهد آمد.

شهردار منطقه ۲۲ از اتمام عملیات لایروبی ۱۲ کیلومتری رودخانه کن و وردآورد با هدف جریان روان بارش باران در ماههای ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به طول ۸ کیلومتری رودخانه کن و مسیر ۴ کیلومتری رودخانه وردآورد، کار پاکسازی این دو مسیر با تلاش همکاران ما در این منطقه انجام شد.

وی افزود: عملیات لایروبی در ماه‌های گذشته در دو شیفت با ادوات و تجهیزات مناسب به اجرا درآمد. در خصوص عملیات لایروبی و پاکسازی رودخانه کن، حد فاصل شمال بزرگراه شهید همت تا بزرگراه شهید فهمیده به دو شکل مکانیزه و مکانیکی با تجهیزاتی از جمله سه بیل مکانیزه و ۲۰ کامیون به اجرا در آمد و تا کنون بیش از ۷۰۰ کامیون زباله معادل ۷ هزار تن از رودخانه کن جمع آوری شد.

حاجوی یادآور شد: با توجه به تمهیداتی که سال گذشته در خصوص پاکسازی این رودخانه صورت گرفت تجربه تلخ سیل ویرانگری که دو سال قبل در امامزاده داوود رخ داد و جان چند تن از همشهریانمان را گرفت تکرار نشد.

وی تصریح کرد: رودخانه وردآورد نیز از جمله رودخانه‌های غربی شهر تهران است که لایروبی آن از شمال بزرگراه شهید خرازی تا جنوب آزادراه تهران ـ کرج به اجرا درآمد.

حاجوی عنوان کرد: همچنین باتوجه به اینکه بوستان جوانمردان در بستر رودخانه کن قرار دارد لایروبی پایین دست این رودخانه به شکل ویژه انجام شد و حوضچه آرامش‌ که وظیفه ته نشین کردن زباله و نخاله‌های جاری در آب را بر عهده دارد بصورت کامل پاکسازی و تخلیه شد؛ تا در زمان بارش نزولات آسمانی، شاهد طغیان رودخانه و دردسرهایی که در پی آن برای شهروندان بوجود خواهد آمد، نباشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 37314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =