به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸، محمد حیدری معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اشاره به این نکته که بین سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ عواملی اعم از وجود معتادین متجاهر و کارتن خواب ها و بالطبع عبور آنها از بزرگراه، عدم وجود پهلوگاه برای وسائط نقلیه سواری و سنگین، عدم آرام سازی مناسب و نیز کمبود علائم عمودی ترافیکی منجر به بروز سوانح متعدد فوت عابرین پیاده، راننده و سرنشین خودروها شده، اظهار داشت: همین امر موجب شده از این محور بعنوان حادثه خیز ترین نقطه بزرگراه ترانزیتی آزادگان یاد و اعمال تدابیر ویژه به عنوان اولویتی مهم در برنامههای این حوزه قرار گیرد.
وی ادامه داد: بنا به کارشناسی صورت گرفته توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری و عوامل پلیس راهور منطقه ۲۶ پایتخت از محل مورد نظر، اعمال راهکارهای اصلاحی همچون اجرای پهلوگاه توسط نیوجرسی بتنی در عرض بزرگراه جهت توقف خودرو در زمان اضطرار، دوربین کنترل سرعت در محدوده کندرو به تندرو، تأمین روشنائی در شب هنگام، موجب رفع خطر و ایمن سازی که با توجه به اعتبارات موجود، اهم این اقدامات به اجرا گذاشته شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان این نکته که با اتخاد برخی تدابیر پیشگیرانه نصب دوربین کنترل سرعت، پل عابر پیاده و تأمین روشنائی می توان ادعا کرد که ایمن سازی و رفع خطر محور موسوم به زیر پل آیتالله سعیدی در بزرگراه آزادگان بطور کامل صورت گرفته، بیان داشت: انجام اصلاح هندسی و ایجاد پهلوگاه با بهره گیری از نیوجرسی بتنی بطول ۲۴۰ متر، رنگ آمیزی پایه ها، جداره پل سواره رو و نصب تابلو شورون و خطر نما تنها بخشی از تدابیر اعمال شده در محور یادشده بوده که بزودی پس از تأمین اعتبارات و با اعمال تدابیر تکمیلی، پروژه به سرانجام خواهد رسید.
انتهای پیام/
نظر شما