ساماندهی حمل‌ونقل عمومی با افتتاح ۲ پایانه اتوبوسرانی و تاکسیرانی در منطقه ۱۶

شهردار منطقه ۱۶ از ساماندهی حمل و نقل عمومی با افتتاح پایانه اتوبوسرانی و پایانه‌ تاکسیرانی در این منطقه خبر داد.

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به آمادگی این منطقه برای افتتاح ۲ پایانه اتوبوسرانی و تاکسیرانی اظهار کرد: توسعه حمل و نقل عمومی یکی از نیازهای مبرم مناطق جنوبی شهر تهران است و در همین راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه با اجرای ۲ پروژه پایانه شهدای اتوبوسرانی در محله باغ آذری و پایانه شهدای تاکسیرانی در محله یاخچی آباد، گامی موثر برای توسعه حمل و نقل عمومی برداشت.

وی افزود: از آنجا که ایمنی شهروندان یکی از مهم ترین مولفه ها برای تردد و حمل و نقل در شهر محسوب می‌شود، پس از بررسی های میدانی و کارشناسی، ساماندهی اتوبوس ها و تاکسی ها در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه قرار گرفت.

روحانی در خصوص پایانه شهدای اتوبوسرانی یادآور شد: پایانه شهدای اتوبوسرانی با ۳۵۰۰ متر مربع مساحت و با ظرفیت ۶۰ واحد اتوبوس دو کابین است . مبدأ دو خطوط اتوبوس تندرو در سامانه های  ۴ و ۸ به مقصد پارک وی و خاوران خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۶ در پایان خاطرنشان کرد: همچنین پایانه شهدای تاکسیرانی یاخچی آباد در فضایی به مساحت ۹۰۰ متر مربع که‌کلیه مساحت آن مسقف شده و ۴ خط تاکسیرانی (کرج، شهریار، ملارد و آدران) را پشتیبانی می کند پروژه ای بسیار مهم در توسعه حمل و نقل عمومی در جنوب پایتخت محسوب می شود. این پایانه با حدود ۱۲۰ خودرو به فعالیت می پردازد و فضای حریم ایمن برای رانندگان تاکسی و مسافران در این پایانه لحاظ شده است. ضمن اینکه،  امکان کنترل ورود و خروج تاکسی ها توسط دوربین RFID، ایجاد تسهیلات رفاهی از قبیل احداث نمازخانه ، سرویس بهداشتی و ... در پایانه شهدای تاکسیرانی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 37589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =