مهندسی خطوط اتوبوسرانی پایتخت از تیرماه کلید می‌خورد/ ورود ۶۲ مینی‌بوس به خطوط کم تردد پایتخت

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: شروع مهندسی خطوط اتوبوسرانی از اول تیرماه و با جابه‌جایی تعدادی از اتوبوس‌های ایستگاه‌های کم تردد و کم مسافر انجام می‌شود.

مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در جواب این سوال که شرایط اورهال اتوبوس‌های پایتخت در چه وضعیتی قرار دارد، گفت: اورهال و بازسازی اتوبوس‌ها طبق برنامه تا ابتدای مهرماه انجام خواهد شد. قبل از بازگشایی مدارس قریب ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از بخش ملکی یعنی اتوبوس‌های شهرداری بهسازی و نوسازی می‌شود. همچنین در تلاش هستیم تا ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های بخش خصوصی را با یارانه‌ای که می‌دهیم بازسازی کرده و وارد ناوگان کنیم. 

وی در پاسخ به این سوال که در سال جاری برنامه‌ای برای تغییر خطوط اتوبوس در پایتخت وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: برای مهندسی خطوط هم برنامه ریزی‌هایی کردیم. شروع مهندسی خطوط از اول تیرماه و با جابه‌جایی تعدادی از اتوبوس‌های ایستگاه‌های کم تردد و کم مسافر انجام می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه در این ایستگاه‌ها به جای اتوبوس از مینی بوس استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ۶۲ دستگاه مینی بوس را وارد ناوگان مهندسی خطوط می‌کنیم و ۵۷ دستگاه اتوبوس را به خطوط پرمسافر منتقل می‌کنیم. اینگونه سرفاصله‌ها در خطوط پرتردد کمتر می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی افزود: تا پایان سال با مهندسی خطوط ۳۰۰ دستگاه اتوبوس را به خطوط پرتردد جابه‌جا می‌کنیم.

وی در پایان نوید ورود ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس در سال جاری را به ناوگان اتوبوسرانی داد و گفت: به شرط تامین منابع اعتباری در نظر داریم که ۲۰۰۰ اتوبوس تولید داخل و ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس خارجی را به خطوط اتوبوسرانی پایتخت اضافه کنیم.

انتهای پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 37613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =