اجرای آزمایشی طرح «شهر دوستدار کودک» در منطقه ۹

جلسه هماهنگی طرحِ «شهر دوستدار کودک» با حضور مدیر کل آموزش شهروندی شهرداری تهران، شهردار منطقه ۹ و مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، مجتبی دانشور مدیر کل آموزش شهروندی شهرداری تهران با اشاره به اهمیت اجرای طرح شهرِ دوستدار کودک در مناطق شهری گفت: اهمیت داشتن موضوع کودک و تشویق به یک زندگی جمعی، زمینه سازی برای تعالی فکری و تربیتی است.
او افزود: ارتباط مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه شهری با مسائل کودک به ویژه در ابعاد اجتماعی، مساله مهمی است که مورد توجه جامعه شناسان در جوامع امروزی قرار گرفته و از نظر شهروندی و حقوق شهروندی قابل طراحی است.
در ادامه سید مصطفی موسوی شهردار منطقه ۹ در این جلسه که با هدف بررسی شاخص ها و ارزیابی محلات و انتخاب محله پایلوت برگزار شد، گفت: ایجاد شهرِ دوستدار کودک که در آن تامین خواسته‌های کودکان در اولویت بوده و وضع اجتماعی، فرهنگی و معماری آن در راستای نیازهای کودکان و رعایت حقوق آنها در سیاست‌ها، قوانین، برنامه‌ها و بودجه منعکس می‌شود، می بایست در نظر گرفته شود.
او به ظرفیت ایجاد شده در منطقه ۹ اشاره کرد و افزود: انتخاب منطقه ۹ به عنوان یکی از پنج منطقه شهر تهران برای اجرای طرح "شهر دوستدار کودک" به صورت پایلوت نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای منطقه با توجه به خیابان تازه افتتاح شده واقع در انتهای بلوار استاد معین به سی متری جی است.
شهردار منطقه ۹  بیان کرد: با ساخت معبر مذکور که در محله دستغیب واقع شده است، زمینه اجرای بوستان دوستدار کودک در بوستان پنج هکتاری جی که به تازگی کلنگ اجرای آن به زمین زده شد در اولویت شهرداری منطقه ۹ قرار گرفت.
 منطقه۹ به عنوان یکی از پنج منطقه شهر تهران برای اجرای طرح "شهر دوستدار کودک" به صورت پایلوت انتخاب شده است.

۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 3763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =