صدور مجوز ایمن سازی ساختمان‌های درمانی پایتخت با مساعدت آتش نشانی طی ۲ سال

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بسیاری از ساختمان ها در سطح شهر تهران از لحاظ استحکام بنا و مدیریت بحران دچار نقض هستند و از این حیث این ساختمان ها به چهار دسته کم خطر، میان خطر و پر خطر و بسیار پر خطر تقسیم بندی شده‌اند.

به گزارش شهر، سید احمد علوی عضو شورای شهر تهران با اشاره به  اعلام لیست ساختمان‌های ناایمن شهر تهران اظهارکرد: این لیستی که به عنوان ساختمان های پر خطر شهر تهران منتشر شد از سوی سازمان آتش نشانی تهیه شده بود و ساختمان ها را از لحاظ حریق و استحکام بنا مورد بررسی قرار داده است، در حالی که موضوعات ایمنی ساختمان فراتر از این‌ها است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی وظیفه خود را انجام می دهد اما میبینیم برخی از ساختمان ها در سطح شهر تهران از لحاظ استحکام بنا و مدیریت بحران دچار نقض هستند، ادامه داد: از این حیث این ساختمان ها به چهار دسته کم خطر، میان خطر و پر خطر و بسیار پر خطر تقسیم بندی شده‌اند.

علوی با اشاره به قرار گیری نام برخی از مراکز درمانی و بیمارستانی در لیست ساختمان های ناایمن شهر تهران، گفت: به طور نمونه این همه هزینه برای ساختمان جدید بیمارستان شهدای تجریش صورت گرفته؛ اما برای آن پارکینگ در نظر نگرفته اند.

وی افزود: در پروژه ساختمان جدید بیمارستان شهدای تجریش به مسائل ترافیکی هیچ توجهی نشده است. در حال حاضر به دلیل وجود ساختمان فعلی این بیمارستان بار ترافیکی سنگینی در میدان قدس و میدان تجریش وجود دارد؛ حال با افتتاح ساختمان جدید و افزایش مراجعات صدها بیمار و پرسنل و متخصص، خیابان های تجریش کاملا قفل خواهد شد.

علوی با تأکید بر اینکه در ساخت ساختمان جدید بیمارستان شهدای تجریش و همچنین برخی دیگر از بیمارستان های تهران، استانداردهای شهری رعایت نشده است، گفت: اگر همین الان هم ساختمان قدیم بیمارستان شهدای تجریش به پارکینگ تبدیل شود شاید برخی از این مشکلات مرتفع نشود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه استانداردهای مدیریت شهری به لحاظ استحکام بنا، بافت، مخاطرات ترافیکی و ... باید برای تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها لحاظ شود، ادامه داد: سازمان آتش نشانی برای مراکز درمانی جهت همکاری و مساعدت در ایمن سازی این ساختمان‌ها، برای اولین بار در سه فاز مجوز صادر می‌کند و مالکین فرصت دارند که تا ٢ سال نسبت به اجرای دستورالعمل به صورت مرحله ای اقدام کنند.

وی افزود: بنابراین توصیه به دوستان در همه وزارتخانه ها و نهادهای دیگر این است که اگر می خواهند پایان کار بگیرند باید با آتش نشانی در ارتباط باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
کد خبر: 37661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =