استحکام رابطه دولت و شهرداری وظیفه ما است

شهر: رئیس شورای شهر تهران در نخستین روز انتخابش به عنوان رییس در چهارمین سال شورای پنجم از رییس جمهور و معاون اول درخواست کرد که اجازه دهند روابط بین دولت و شهرداری مستحکم شود و شهردار در جلسات هیات دولت حاضر شود.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در پایان جلسه یکشنبه- دوم شهریور- شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به پایان سال سوم هر کمیسیون نزدیک به ۱۵ دقیقه تمام فعالیت های شورا را مطرح کرد؛ این گزارش جمع آوری می شود و در اختیار رسانه ها قرار می گیرد. همچنین باید انتخابات هیات رییسه شکل می گرفت که با یک تغییر انجام و هیات رییسه به صورت قبل با یک تغییر انتخاب شد.
او ادامه داد: ۲۰ نفر در جلسه امروز حاضر بودند؛محمد علیخانی به دلیل ابتلا به کرونا نتوانست حاضر باشد. رییس با ۱۸ ، نایب رییس با ۱۶  و منشی ها با ۱۲ و ۱۳ رای انتخاب شدند.
او در پاسخ به سوالی درباره سخنان محمد جواد حق شناس که به او اجازه نامزدی داده نشده و دخالت از بیرون در صحن گفت: او  این لیاقت را داشت که در انتخاب هیات رییسه شرکت کند . فکر کنم ذهنیت جدی پیدا کرد که حضورش باعث از بین رفتن وحدت می شود بنابراین در این مورد اینگونه تصمیم گرفت. این جور کارها تصمیم گیری نیست توصیه است. این دخالت از بیرون نیست افراد در زندگی مشورت و حتی استخاره می کنند.
او درباره برنامه هایش برای سال چهارم شورا گفت:  شورای شهر این آمادگی را دارد که منطبق بر برنامه سوم، برنامه اولویت محور داشته باشیم. بخشی از برنامه ها در حال اجراست، پاتوق امیرکبیر از همین اولویت ها بود و شهردار تهران قول داد که مابقی پروژه ها را دنبال کند. 
او همچنین درباره حواشی ای که در مورد تابلوی میدان جمهوری مطرح شده است، گفت: در این باره یک جنجال نادرستی علیه شورای شهر و شهرداری شد. از سال ۹۰ و ۹۱ در خیلی از تابلوهای شهر نام جمهوری اسلامی نوشته نشده است. معلوم نیست این جنجال چرا الان مطرح شده است. وقتی مطلب را وارد فضای مجازی و روزنامه می کنیم نباید دنبال مقصر باشیم باید دنبال علت باشیم. تابلوی فعلی را نمی دانیم چه کسی و در چه زمانی زده است.
او درباره ارتباط دولت و بدنه شهری بیان کرد: یکی از وظایف هیات رییسه شورا استحکام رابطه میان دولت و شهرداری است؛ من تلاش می کنم رابطه شهرداری و دولت که خدشه دار شد مجدد درست شود و حناچی در جلسات دولت شرکت کند و از روحانی و جهانگیری می خواهم که اجازه دهند این رابطه ترمیم شود.

۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 3768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =