کاهش تیراژ روزنامه همشهری از ۴۰۰ هزار به ۵۰ هزار نسخه در دوره گذشته/ بخش زیادی از بدهی ۱۲۳ میلیاردی موسسه پرداخت شد

مدیرعامل مؤسسه همشهری دستگاه‌هایی که در چاپخانه‌ همشهری سالها خاک می‌خورد فعال شدند، گفت: چاپخانه‌ مؤسسه احیا شد و درآمد آن پس از سالها مثبت بوده و رشد آن به ۶۷ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی مؤسسه همشهری برای سالهای ۹۶ تا ۹۹ با بیان اینکه آمار تیراژ از ۴۰۰ هزار نسخه به ۵۰ هزار نسخه رسیده بود، اظهار کرد: از این تعداد نیز ۵۰ درصد برگشتی بوده و هنگامی که رسانه ها به سمت رویکرد دیجیتالی رفتند، همشهری در خواب سنگینی فرو رفته بود.

وی افزود: صفحه نیازمندی های همشهری از ۳۰۰ صفحه به یک دهم تا پایان سال ۹۶ رسیده و خرید کاغذ با هزینه چهار میلیون دلاری انجام شده اما تحویل نگرفتند و تا پایان سال ۹۶ این رقم بلاتکلیف مانده است .

مظفر با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نفر در مؤسسه همشهری اخراج شدند، خاطرنشان کرد: روزنامه برای پرداخت حقوق پرسنل ملک فروخته و به جای رویکرد درآمدزاد، ملک فروشی کرده و به جای به روز رسانی چاپخانه های همشهری که در خاورمیانه بی نظیر بوده، این چاپخانه را فروخته اند و همه این موارد نشان می دهد که گزارش حسابرسی مؤسسه نامطلوب است.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینکه مؤسسه همشهری یک برند بسیار خوب بود، خاطرنشان کرد: ما ناچار شدیم برای اولین بار از شهرداری برای همشهری بودجه بگیریم تا بتوانیم حقوق بدهیم. شاید تیراژ ۴۰۰ هزار نسخه قابل تکرار نباشد اما باید احیا شود.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: ۳۰۶ گزارش حسابرسی تعیین تکلیف شد و عقب ماندگی ها را جبران کردیم تا به حسابرسی دوره ششم مدیریت شهری برسیم.

مدیرعامل مؤسسه همشهری نیز در این جلسه اعلام کرد: ۱۲۳ میلیارد تومان بدهی انباشته در مؤسسه وجود داشت که بخشی زیادی از آن تسویه شد و نیازمندی ها از ۳۰۰ صفحه به یک دهم کاهش یافت که در کاهش درآمدزایی اثرگذار بود.

محسن مهدیان با بیان اینکه در یک سال و نیم اخیر از چهار میلیون دلار مبلغ خرید کاغذ ۶۰۰ هزار دلار بازگشته است، خاطرنشان کرد: قراردادها با مشکلات جدی روبه رو بودند که سعی کردیم مشکلات آن برطرف شود.

وی با اعلام اینکه دستگاه هایی که سالها خاک می خورد فعال شدند، تصریح کرد: از سویی دیگر چاپخانه‌ها نیز احیا شدند و درآمد آن پس از سالها مثبت بوده و به ۶۷ درصد رسیده و چاپ دیجیتال نیز ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

مهدیان با بیان اینکه برخی در گذشته در خارج از کشور و سایر شهرها از همشهری حقوق می گرفتند و کاری نمی کردند، گفت: امروز می توانیم بگوییم تمام ۸۰۰ نیرو در حال فعالیت هستند و حتی با کسری نیرو مواجه هستیم؛ از ۱۸ برند تعطیل شده مؤسسه ۱۰ برند فعال شده و ۸ مورد باقی مانده اند.

وی با تأکید بر اینکه همشهری می تواند به روزهای اوج خود بازگردد، ابراز امیدواری کرد که با حمایت شورا، همشهری بتواند به عنوان رسانه انقلابی و اثرگذار فعال باشد.

گفتنی است؛ گزارش حسابرسی شورای اسلامی شهر تهران برای سالهای ۹۶ تا ۹۹ نیز مورد بررسی قرار گرفت و پرونده گزارشات حسابرسی سالهای ۹۶ تا ۹۹ در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورا بسته شد.

انتهای پیام/

۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 37759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =