سامانه پایش برخط ذرات غبار گیر در گروه خودروسازی سایپا

همزمان با هفته ملی محیط زیست و به منظور کاهش آلایندگی ناشی از فعالیتهای ذوب چدن؛ سامانه پایش برخط ذرات غبار گیر در گروه خودروسازی سایپا با همکاری سازمان محیط زیست شهر تهران، سازمان صنعت و معدن و مدیریت شهری منطقه ۲۱ رونمایی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "مسعود نوابی" معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام خبر فوق گفت: همزمان با هفته ملی محیط زیست و پیگیری‌های صورت گرفته درخصوص کاهش میزان آلایندگی ناشی از فعالیت ذوب چدن، مدیریت گروه خودروسازی سایپا نسبت به‌ استقرار سامانه پایش ذرات غبار گیر با مشارکت سازمان محیط زیست شهر تهران، سازمان صنعت و معدن و مدیریت شهری منطقه ۲۱ اقدام کرد.

وی تصریح کرد: براساس قوانین جدید، صنایع آلاینده می بایست به‌صورت فصلی اعلام شوند ولی باتوجه به حجم وسیع صنایع در تهران و نبود امکان پایش همه واحدها، به دنبال تقویت سیستم پایش محیط زیست هستیم تا بتوان پایشی مستمر بر تمام واحدهای صنعتی تهران در هر فصل داشته باشیم.

طی این مراسم "علیرضا رحمتی" رئیس مرکز آموزش و ارتباط با صنعت پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار گفت: باتوجه به اینکه شرکت مالیپل سایپا در حوزه ریخته‌گری فعالیت می‌کند و در طول فرآیند، ذرات گرد و غبار وارد هوا می‌شود و آلودگی هوا ایجاد می‌کند؛ حدود یک هزار و ۲۰۰ فیلتر در خروجی دودکش‌های این مجموعه نصب و به سیستم پایش آنلاین تجهیز شده است و با پایش‌های صورت گرفته؛ خوشبختانه خروجی دودکش‌های این مجموعه صنعتی مطابق با استانداردهای محیط زیستی است.

رحمتی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه نگاه محیط زیست درخصوص واحدهای صنعتی نگاهی تعاملی است، افزود: در کلانشهری مانند تهران؛ آلودگی هوا، مشکلات پساب و تبعات آلودگی‌ها در حوزه محیط زیست خط قرمز ماست. اما سعی شده درخصوص مشکلات واحدهای صنعتی به‌صورت تعاملی و در قالب کارگروه‌های تخصصی این مشکلات با پیگیری مدیران مجموعه‌ها رفع شود.

همچنین؛ هفته محیط زیست سال ۱۴۰۲ با شعار "نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی" در سراسر کشور برگزار شد که پیش از این شعار روز جهانی محیط زیست ۲۰۲۳، "راه حل ها برای آلودگی پلاستیک" نامگذاری شده بود.

انتهای پیام/

۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 37784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =