مساجد قلب پایتخت محور فعالیت‌های قرآنی/طرح سلیم با مشارکت شهروندان انجام می شود

در راستای رویکرد شهرداری تهران مبنی بر ترویج فعالیت‌های قرآنی با عنوان طرح سلیم در محلات شهر تهران، تدابیری از سوی شهرداری منطقه۶ برای به کارگیری ظرفیت‌های قرآنی و به تبع آن توسعه فعالیت‌ها در محلات و مساجد سطح منطقه ۶ اتخاذ شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، معاون امور اجتماعی و فرهنگی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، زیرساخت‌های لازم در نواحی، سرای محلات و مساجد مهیا شد تا شهروندان بتوانند با بهره‌گیری از این امکانات در جهت توسعه و بسط فرهنگ قرآنی به ویژه نسل جوان استفاده کنند.

وی با اشاره به اهتمام اداره فرهنگی و شهرداری نواحی ششگانه این منطقه در انجام فعالیت‌های قرآنی افزود: در این مسیر از حافظان و مدرسان برجسته قرآنی و افراد مشتاق و با انگیزه و قرآنی برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی محلات بهره‌گیری می‌شود.

بصیری با ابراز خرسندی نسبت به تشکیل فعالیت های قرآن در منطقه ۶ تصریح کرد: هدف از تشکیل شورای قرآن، جدیت در ترویج معارف قرآن و آموزش آن در میان شهروندان است.

وی با اشاره به محوریت تهران در میان کلانشهرهای جهان اسلام در هویت بخشی به قرآن خاطرنشان کرد: رویکرد این دوره مدیریت شهری این امیدواری را ایجاد کرده است که بتوانیم در چارچوب ترویج و آموزش قرآن گام برداریم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶، راه‌اندازی جلسات قرآنی با عنوان طرح سلیم را از برنامه‌های مهم منطقه اعلام کرد و افزود: انس گرفتن با قرآن کریم، تقویت بعد معنوی جامعه، ترویج فرهنگ قرآنی و تلاش برای داشتن جامعه‌ای قرآنی را از اهداف راه‌اندازی این طرح در قلب پایتخت دانست.

بر اساس این گزارش؛ شهرداری نواحی ۲ و ۳ میزبان شهروندان تهرانی در مساجد حضرت امیرالمومنین(ع) و کمیل در هفته جاری بود.

انتهای پیام/

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 37811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =