آموزش پرچمداران حسینی با تمهیدات بهداشتی کرونا

به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان، پرچمداران حسینی منطقه ۱۰ با پروتکل های بهداشتی، ایمنی و ترافیکی در دوران کرونا آشنا شدند.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، مجید رباطی سرپرست منطقه ضمن عرض تسلیت ایام محرم الحرام افزود: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور ریاست اداره تبلیغات اسلامی شمال غرب، معاون مرکز بهداشت جنوب، نمایندگان سرکلانتری هشتم و پایگاه هشتم پلیس امنیت، رؤسای کلانتری ها، مدیران منطقه برق سهروردی، ناحیه مقاومت بسیج مقداد، رؤسای هیآت مذهبی و جمعی از مدیران منطقه جلسه توجیهی مبنی بر آموزش مسئولین هیات مذهبی، مساجد و پرچمداران حسینی در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید غنی پور برگزار و بر رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی، مسائل امنیتی، برقراری نظم و پیش بینی تمهیدات ایمنی و ترافیکی در زمان برگزاری مراسم در ایام کرونایی تاکید شد.

او در ادامه به وجود ۲۳۰ هیات مذهبی و ۶۸ مسجد در منطقه اشاره کرد و گفت: در راستای فراهم سازی بستری ایمن و مناسب علاوه بر توزیع بسته های فرهنگی و اقلام بهداشتی، این اماکن با دستگاه نانوبخار نیز ضدعفونی شد.

رباطی با اشاره به بافت و ویژگی های خاص مذهبی و اجتماعی منطقه و تفاوت برگزاری مراسم امسال نسبت به سال های گذشته اظهار داشت: با توجه به لزوم جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ با برنامه ریزی و تمهیدات صورت گرفته فضاهای دیگری از جمله بوستان ها برای برگزاری مراسم سوگواری در نظر گرفته شده و انتظار می رود عزاداران و عاشقان آن حضرت، توصیه های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

او در بخشی از سخنان خود به هویت بخشی، آماده سازی سیمای شهری و ضرورت فضاسازی محیطی محلات منطقه در عاشورا و تاسوعای حسینی و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان اشاره کرد و افزود: به منظور حفظ، اشاعه و ترویج فرهنگ دینی، برجسته سازی عناصر و انتقال پیام های عاشورایی، تبلیغات محیطی امسال نسبت به سال های گذشته بیش از پیش و به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس با توجه به اهمیت ایام سوگواری محرم برای شیعیان طی روزهای گذشته گام های موثری از سوی منطقه برای همسو شدن با فضای مذهبی شهر برداشته شده و تاکنون بیش از ۶۰۰ پایه پرچم و پرچم عزاداری در محورهای اصلی منطقه از جمله امام خمینی (ره)، آزادی و رودکی نصب شد.

به گفته رباطی علاوه بر نصب ریسه، پارچه مشکی، پرچم پایه بلند، کتیبه، سازه، کتل، پرچم عزاداری، خاموشی نورپردازی ها، چاپ و اکران بنر، کنترل و ایمنی داربست ها؛ به هیات های مذهبی، تکایا، حسینیه ها، مساجد، سازمان ها، نهادها و... نیز مساعدت شد.

۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
کد خبر: 3784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =