لزوم مقاوم سازی کانال های دفع آب سطحی و زیرزمینی

مخاطرات منطقه ۱۶ تهران و فعالیت ستاد مدیریت بحران در محدوده جنوب تهران در دیدار رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران با شهردار منطقه بررسی و بر لزوم مقاوم سازی کانال های اصلی دفع آبهای سطحی و زیرزمینی تاکید شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه دیدارهای دوره ای با شهرداران مناطق در نشست با شهردار منطقه ۱۶ ضمن قدردانی از اقدامات و عملکرد ستاد مدیریت بحران این منطقه کسب رتبه برتر ستاد مدیریت بحران منطقه تا پایان تیرماه سال جاری را در بین مناطق ۲۲گانه تبریک گفت.

پیمان پورنصر شهردار منطقه ۱۶ نیز در سخنانی به گستردگی بافت فرسوده در این منطقه جنوبی تهران بویژه در محلات جوادیه، خزانه و باغ آذری اشاره و جزئیات اقدامات طرح مسکن جایگزین را تشریح کرد.

او همچنین با اشاره به مراکز حیاتی، مهم و حساس و اماکن خطرزا منطقه گزارشی از مشکلات و مخاطرات نیروگاه بعثت، ترمینال جنوب، دیسپاچینگ صابونیان، کارخانه روغن نباتی، ریل راه آهن و دکل های فشار قوی انتقال نیروی برق در محدوده و معضلات در دسترسی ها در زمان وقوع حوادث ارائه داد.

پورنصر در ادامه با اشاره به سایر مخاطرات منطقه ۱۶ از جمله کانال های اصلی دفع آبهای سطحی عبوری زیر زمینی منطقه مثل خیام، نهر فیروز آبادی و بهمنیار و قناتها، حوضچه ها و کانال های درجه ۱و۲  بر لزوم مقاوم سازی آنها در مقابل وقوع زلزله تاکید کرد.

شهردار منطقه ۱۶ در خصوص اقدامات مقابله با شیوع ویروس کرونا به تشکیل مرتب و منظم کارگروه های پنجگانه مقابله با کرونا و نحوه پیگیری اجرای مصوبات و نظارت بر دستورالعمل های  بهداشتی صادر شده  اشاره کرد.

در این دیدار همچنین در خصوص  آمادگی کارکنان و تجهیزات برای مقابله با حوادث و خطرات احتمالی و عملیاتی نمودن ستادهای مدیریت بحران نواحی ششگانه گفت و گو و تبادل نظر شد.

۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 3788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =