محله شریعتی شمالی منطقه ۱۹ به عنوان محله پایلوت شهر دوستدار کودک معرفی شد

نشست کمیته اجرایی مصوبه شهر دوستدار کودک با حضور مهدی امیری مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران،تورج فرهادی شهردار منطقه و حبیب الله قربانی مهر رییس آموزش و پرورش منطقه و مدیران شهری برگزار و محله شریعتی شمالی ناحیه دو به عنوان محله پایلوت اجرای طرح معرفی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی امیری با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص الزام به اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک در شهر تهران اظهار کرد: تلاش کنیم در مرحله عملیاتی طرح از خدمت رسانی به کودکان در سایر محلات غافل نشویم و در برنامه ریزی از ظرفیت های منطقه در حوزه خدمات شهری، ترافیک، فنی و عمرانی بهره مند شوند.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران اجرای این طرح را در راستای افزایش آگاهی، توسعه و مشارکت کودکان در برنامه های فرهنگی و اجتماعی، ظرفیت سازی و توسعه فضای اثر بخش برای رشد کودکان برشمرد. ️

به گفته وی؛ با توجه به بازدید های انجام شده از محلات منطقه ۱۹ محله شریعتی شمالی در ناحیه دو به عنوان محله پایلوت اجرای طرح معرفی که سه محل از جمله کوچه بازی در معبر شهید عظیم زاده، خیابان بازی داخل بوستان شریعتی حد فاصل محوطه بازی کودکان تا سرای محله برای این طرح مشخص شد.

همچنین به منظور فراهم شدن فضایی برای پاتوق کودکان با همکاری معاونت شهرسازی و معماری فضای بی دفاع شهری در این محدوده شناسایی و معرفی خواهد شد تا اقداماتی چون بهسازی، محوطه سازی و تجهیز آن به وسایل انجام شود. ️

در ادامه تورج فرهادی بیان کرد: با توجه به همزمانی اجرای طرح دوستدار کودک با فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان از ظرفیت حیاط مدارس به طور ویژه محله شریعتی شمالی به عنوان محله پایلوت اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک به منظور اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، مسابقات ورزشی و ... استفاده شود.

وی خواستار جلب مشارکت کودکان و نوجوانان در طراحی و آماده سازی محله دوستدار کودک شد تا این اقدامات با توجه به نیازها و خواسته ها انجام و رضایتمندی آنها را در پی داشته باشد.

انتهای پیام /

۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 37894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =