معرفی ۵ نفر برتر مسابقه نقاشی (آرزوهای کودکی ایران)

سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران همزمان با روز جهانی مقابله با استثمار کودکان کار، طی مراسمی باشکوه در باغ موزه قصر، با حضور برخی از مدیران ارشد شهری، مسئولان مراکز پویا شهر و همچنین حدود ۵۰ کودک کار و خیابان، از برگزیدگان مسابقه نقاشی "آرزوهای کودکی ایران" تقدیر کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، در این مراسم که در راستای رویکرد ویژه شهرداری تهران در ساماندهی کودکان کار و خیابان برگزار شد و رؤسای موسسات غیردولتی فعال در حوزه کودک و نوجوان نیز حضور داشتند، برنامه هایی از قبیل موسیقی سنتی و محلی، گروه سرود کودکان، مسابقه ویژه کودکان کار و خیابان و برنامه های مفرح دیگری نیز اجرا شد و تنی چند از مدیران مدارس پویا شهر سخنانی را در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی کودکان کار و خیابان و نقش محوری سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، ایراد کردند.

احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران پیش از آغاز مراسم به اتفاق تنی چند از مدیران ارشد شهری از بخش‌های مختلف باغ موزه قصر و زورخانه عیاران این مجموعه تاریخی بازدید به عمل آورد و سپس راهی محل برگزاری مراسم روز جهانی مقابله با استثمار کودکان کار شد.

احمدی صدر به رسم مهمان نوازی با همه مسئولان مراکز پویا شهر حاضر در باغ موزه قصر هم صحبت شد و در خصوص مسائل مختلف مربوط به ساماندهی کودکان کار و خیابان و مشکلات این مراکز، با آنها صحبت کرد.

در حاشیه این مراسم که ۲۴ خرداد ماه در باغ موزه قصر برگزار شد،   ۳۵ نقاشی برگزیده مسابقه "آرزوهای کودکی ایران" به نمایش درآمد و علاوه بر اهدای جوایز به همه شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه نقاشی، از آثار شاخص و منتخب ۵ نفر اول این مسابقه، تجلیل ویژه به عمل آمد.

در ادامه، صالحی مدیر مرکز پویاشهر منطقه۲۱ که یکی از سخنرانان مراسم بود، با تمجید از نگاه و رویکرد مدیریت جدید شهری و عملکرد سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با حضور دکتر احمدی صدر در خصوص ساماندهی کودکان کار گفت: اینکه امسال همزمان با روز جهانی مقابله با کار کودک، از سوی دکتر احمدی صدر شاهد ترویج شعار مقابله با استثمار کودکان کار و این رویکرد نوین هستیم، بی شک نگرشی بسیار هوشمندانه و مدبرانه است. چرا که کسی مخالف کار کودکان نیست بلکه همه ما با استثمار کودکان و وادار کردن آنها به انجام کار، مخالف هستیم و این رویکرد سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در خصوص مقابله با استثمار کار کودکان واقعاً ستودنی است.

وی افزود: به اعتقاد ما نهادهایی همچون بهزیستی که متولی اصلی ساماندهی کودکان کار هستند هرگز در این مسیر موفق نبوده اند و بهتر است ساماندهی کودکان کار و خیابان را به شهرداری تهران واگذار کنند تا برای همیشه این معضل برطرف گردد و مقاومت بهزیستی در این خصوص جای سوال دارد چرا که خودشان هم خوب می دانند طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان توسط آنها بارها شکست خورده است اما شهرداری تهران این ظرفیت را دارد تا مشکلات موجود سد راه ساماندهی کودکان کار و خیابان را برطرف نماید.

همچنین در مراسم سالروز مقابله با استثمار کودکان کار حدود ۲۰۰ نفر حضور داشتند و این گردهمایی باشکوه ساعت ۲۰ چهارشنبه بیست و چهارم خرداد ماه به پایان رسید.

انتهای پیام /

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 37912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =