مزرعه خانواده میزبان علاقه مندان به کشاورزی در منطقه ۲

بوستان گلگشت منطقه ۲ در مزارع خانوادگی میزبان شهروندان علاقه مند به کاشت سبزی و گیاهان دارویی است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، علی اصغر طاهری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر افزود: مزرعه خانواده با هدف  ترویج فرهنگ توسعه فضای سبز خانگی و ارائه آموزش های شهروندی در درضلع غربی و شرقی بوستان گلگشت راه اندازی شده است که می تواند کمک قابل توجهی به موضوع آموزش کارآفرینی در حوزه کشاورزی داشته باشد.

وی افزود:  این مزرعه های خانواده در متراژهای ۲۵۰ و ۲۷۰ مترمربع با زیرسازی و کرت بندی صورت گرفته، در اختیارعلاقه مندان به کاشت، داشت و برداشت انواع مختلف سبزی های خوراکی قرار می گیرد.

معاون شهردار منطقه ۲ با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی توسط مرکزتحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز گفت: شهروندان پس از گذراندن دوره آموزشی در مرکز تحقیقات به صورت عملی مراحل کاشت، داشت و برداشت گونه های گیاهی کم آب از جمله گیاهان دارویی و سبزیجات فصلی را در مزارع خانواده انجام می دهند.

وی افزود: با اجرای این طرح شهروندان می توانند به شکل رایگان از این محیط که آبیاری و کوددهی آن نیز توسط عوامل فضای سبز شهرداری منطقه انجام می شود، بهره مند شوند.

طاهری درادامه گفت:برنامه های آموزشی کاشت و نگهداری گیاهان آپارتمانی به صورت برنامه هفتگی در مرکزتحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 38022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =