روایت عباسی از برگزاری کنگره جهانی متروپلیس در بروکسل

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره چهاردهمین کنگره جهانی متروپلیس در بروکسل، گفت: بسیاری از کلان‌شهرها از پیشرفت‌های تهران در توسعه زیرساخت‌ها ابراز شگفتی می‌کردند و برای همکاری با شهر تهران در خصوص‌ بهره‌گیری از ظرفیت دانش مهندسی ما، علاقه نشان دادند.

به گزارش شهر، مهدی عباسی، عضو شورای شهر تهران درباره «چهاردهمین کنگره جهانی متروپلیس در بروکسل پایتخت بلژیک»، بیان کرد: خوشبختانه اجلاس با اشتراک، همراهی و همکاری کلان‌شهرهای دنیا برگزار شد و بر اشتراک‌نظر و همکاری کلانشهرها برای مدیریت مسائل شهری، بسیار تاثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه در این اجلاس شهرداران ‌و مدیران شهری به بررسی مسائل و چالش‌های موجود در شهرها پرداختند، ادامه داد: شهرها با مشکلات متعدد در حوزه‌های محیط‌زیست، تغییرات آب ‌و هوایی، کمبود سرانه‌ها و مشکلات مسکن و اقتصاد شهری مواجهند.

عضو شورای شهر تهران افزود: اغلب شهرهای دنیا، حتی کلانشهرهای کشورهای توسعه یافته نیز به مشکلات مذکور دچار هستند و با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر ادامه داد: اولویت برای شهرداری‌ها و ‌مدیریت شهری، توجه به انسان و شهرهای همه‌شمول است. شهرهایی که تاب‌آوری بالایی داشته باشند، بتوانند نیازهای شهروندان را تامین کرده و زندگی‌ در آن شهرها از سطح رفاه بالایی برخوردار باشد.

عباسی با بیان اینکه در این اجلاس، تهران مجددا نائب‌رئیس بودن خود را تثبیت کرد و در این جایگاه ابقا شد، افزود: تهران عضو هیئت مدیره اجلاس متروپلیس شد. این مهم می‌تواند در سطح تعاملات جهانی، جایگاهی بسیار موثر، ‌مناسب برای شهر و شهرداری تهران محسوب شود.

وی با تاکید بر اینکه در ایران دانش فنی و مهندسی در سطحی است که بسیاری از پروژه‌های زیرساختی توسط مهندسان توانمند و دانشمندان کشور عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: از پیمانکاران قوی و دارای تجارب گسترده در این حوزه بهره ‌می‌گیریم.

این عضو شورای شهر خاطر نشان کرد: بسیاری از کلان‌شهرها از پیشرفت‌های تهران در توسعه زیرساخت‌ها ابراز شگفتی می‌کردند. همچنین علاقه خود را برای همکاری با شهر تهران در خصوص‌ بهره‌گیری از ظرفیت دانش مهندسی ما داشتند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با اشاره به تعاملاتی که با سایر کشورها و شهرها وجود دارد، بیان کرد: می‌توانیم نیازهای مشترک را شناسایی کرده و برای رفع چالش‌ها و مشکلات از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.

منبع: فارس

پایان پیام/

۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 38029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =