۱۲۰ سری جهیزیه برای زوج‌های جوان کم‌برخوردار منطقه ۲۱ تدارک دیده شد

دومین مراسم گلریزان در منطقه ۲۱ با محوریت تهیه و تدارک جهیزیه و مایحتاج ضروری آغاز زندگی مشترک زوج‌های جوان کم‌برخوردار ساکن در محله‌های سیزده‌گانه دیار پیشرفت و نوآوری؛ با حضور مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، شهردار و مدیران ارشد شهری، صاحبین صنایع و کارخانجات، تولیدکنندگان لوازم خانگی، خیرین حقیقی و حقوقی برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "محمدرضا پوریافر" شهردار منطقه در ابتدای مراسم گلریزان که در محل شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران(غزالی) برگزار شد، گفت: سنت حسنه دستگیری از نیازمندان از آموزه‌های اخلاقی و ارزشمند دین مبین اسلام است و این مراسم معنوی به همین منظور و با هدف تامین جهیزیه و مایحتاج ضروری مورد نیاز زوج‌های جوان کم‌برخوردار در آستانه ازدواج برپا شده است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری منطقه ۲۱ با همیاری صاحبین صنایع و کارخانجات، تولیدکنندگان لوازم خانگی، مدیران ارشد فروشگاه‌های بزرگ عرضه کننده لوازم خانگی و ظرفیت خیرین محلی و منطقه‌ای توانسته در مسیر تحقق مسئولیت‌های اجتماعی شرکتی SCR قدم بردارد و برنامه‌ریزی دقیقی جهت تامین ۱۲۰ سری جهیزیه ویژه زوج‌های کم‌برخوردار در شرف ازدواج داشته باشد.

شهردار منطقه ۲۱ تاکید کرد: این مهم با همراهی خیریه حضرت رقیه(س) اجرایی می‌شود؛ چراکه این نهاد مردمی به صورت تخصصی در زمینه تهیه و تامین جهیزیه برای جوانان کم‌برخوردار و در شرف ازدواج در سراسر ایران اسلامی در حال خدمت‌رسانی است و کالاهای اساسی جهیزیه را بدون واسطه از تولیدکنندگان اصلی خریداری می‌کنند.

پوریافر توضیح داد: امیدواریم با برپایی این قبیل برنامه‌های عام‌المنفعه، در مسیر محرومیت‌زدایی و ایجاد برابری و مساوات گام برداریم و باقیات‌الصالحاتی برای دست‌اندرکاران و متولیان این امر خداپسندانه‌ نیز باشد.

در ادامه این مراسم معنوی "احمد احمدی صدر" مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: این سازمان آمادگی دارد تا به‌عنوان تسهیل‌گر در کنار مناطق ۲۲گانه پایتخت باشد و انجام کارهای عام‌المنفعه و خداپسندانه‌ استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: از ابتکار مدیریت شهری منطقه ۲۱ تهران در راه‌اندازی دو مراسم گلریزان، یکی در سال گذشته بابت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و دیگری امروز برای تامین جهیزیه زوج‌های کم‌برخوردار در شرف ازدواج؛ کمال تشکر را دارم و سایر مناطق نیز می‌توانند از این شیوه نوین الگوبرداری کنند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افرود: مبحث مسئولیت‌های اجتماعی شرکتی CSR در کشورمان جدید است و می‌بایست شهرداری و سایر نهادهای مرتبط با امور اجتماعی در زمینه فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر درباره این مفهوم بزرگ و آبادگر، تلاش کنند تا صاحبین قدرت، ثروت و تولید نیز برای ارتقای شهرها و رضایتمندی شهروندان احساس مسئولیت‌ و تعلق بیشتری داشته باشند.

همچنین؛ در دومین مراسم گلریزان منطقه ۲۱، حدود ۳.۵ میلیارد تومان تعهد و وجوه نقدی توسط صاحبین صنایع و کارخانجات، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان لوازم خانگی و خیرین حقیقی و حقوقی جمع‌آوری شد. همچنین هر سری جهیزیه که توسط خیریه حضرت رقیه(س) تهیه می‌شود هزینه‌ای حدود سی میلیون تومان دارد و جمعا ۱۲۰ سری جهیزیه برای آغاز زندگی مشترک زوج‌های جوان کم‌برخوردار منطقه ۲۱ در آستانه روز ملی ازدواج تهیه خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 38031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =