بزودی؛ احداث نیروگاه برق خورشیدی ۱۵ کیلوواتی غرب پایتخت

عملیات احداث نیروگاه برق خورشیدی ۱۵ کیلو واتی در پایگاه ستاد مدیریت بحران منطقه ۹ بزودی آغاز می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: بحران انرژی بزرگترین معضلی است که جهان صنعتی با آن رو به رو خواهد شد که هر ساله تشدید می شود، از طرفی مصرف انرژی های فسیلی با توجه به محدود بودن منابع آنها، افزایش چشمگیری داشته است. از این رو استفاده از انرژی های نو همانند انرژی خورشیدی کمک قابل توجهی در زمینه تامین انرژی مورد نیاز خواهد کرد.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به تعهد و توجه شهرداری منطقه ۹ با گام برداشتن در راستای حفظ محیط زیست با کاهش مصرف سوخت های فسیلی و گسترش استفاده از انرژی های نو، در نظر دارد نسبت به احداث و بهره برداری از نیروگاه برق خورشیدی ۱۵ کیلوواتی در پایگاه ستاد مدیریت بحران اقدام کند.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: نیروگاه مذکور به صورت آنگرید (On-grid) است که در آن از سیستم خورشیدی متصل به شبکه برق استفاده شده است.

مرتضوی یادآور شد: برای راه اندازی این نیروگاه، طراحی دقیقی از بخش‌های مختلف آن انجام شده و در انتخاب محل احداث نیروگاه برق خورشیدی ۱۵ کیلوواتی، اهمیت و حساسیت پایگاه مدیریت بحران منطقه ۹ و تامین انرژی مورد نیاز این واحد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 38079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =