برگزاری نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و نمایشگاه تخصصی اسباب بازی در شهر آفتاب از ۳۱‌خرداد / توسعه ظرفیت نمایشگاهی شهر آفتاب به ۴۱۴ هکتار و ۱۲۰ هزار

هشتمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات اداری و مهندسی کشور ایرانپنکس ۱۴۰۲ و دومین نمایشگاه تخصصی اسباب بازی و صنایع وابسته ایران تویکس از تاریخ ۳۱ خرداد الی ۳ تیرماه ۱۴۰۲ و به مدت چهار روز در شهر آفتاب، در ابتدای عوارضی تهران به قم، میزبان فعالان صنعت نمایشگاهی، فعالان صنف نوشت افزار، اسباب بازی و صنایع وابسته به آنهاست.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل نمایشگاه شهرآفتاب،  هشتمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات اداری و مهندسی کشور ایرانپنکس ۱۴۰۲ و دومین نمایشگاه تخصصی اسباب بازی و صنایع وابسته ایران تویکس از تاریخ ۳۱ خرداد الی ۳ تیرماه ۱۴۰۲ و به مدت چهار روز در شهر آفتاب، در ابتدای عوارضی تهران به قم، میزبان فعالان صنعت نمایشگاهی، فعالان صنف نوشت افزار، اسباب بازی و صنایع وابسته به آنهاست. بازدیدکنندگان می توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر از سالن های مختلف نمایشگاه بازدید کنند.

این دو نمایشگاه، با حمایت انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افراز، اتحادیه فروشندگان نوشت افراز و تجهیزات مهندسی تهران، مجمع واردکنندگان نوشت افراز کشور و همچنین انجمن اسباب بازی و همچنین شرکت آوا پیک تحریر ایرانیان در محل دائمی مرکز نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار خواهد شد. این دو نمایشگاه در ۶ سالن و ۲۴ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی و با حضور ۲۵۰ شرکت برگزار می شود.

روز دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲، نشست خبری برگزاری هشتمین نمایشگاه نوشت افزار، لوازم التحریر و تجهیزات مهندسی، و دومین نمایشگاه تخصصی اسباب بازی، با حضور محمود رضا صنعتکار رئیس هئیت مدیره تولیدکنندگان نوشت افرار،   احسان منشی عضو انجمن اسباب بازی، عباس تقدسی نژاد مدیر عامل نمایشگاه شهرآفتاب، مجید اکبری مجری برگزاری هشتمین نمایشگاه لوازم التحریر، مقدسی معاون ارتباطات شهر آفتاب برگزار شد.

تقدسی نژاد: ظرفیت نمایشگاه شهر آفتاب برای برگزاری اکسپو مناسب خواهد بود

عباس تقدسی نژاد مدیر عامل نمایشگاه شهرآفتاب با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه، از نظر وسعت و مساحت سالن های تحت پوشش و متراژ مورد نیاز، نسبت به سال گذشته رشد ۸۰ درصد نمایشگاهی داشته گفت: در سال ۱۴۰۲ برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف ۶۰ عنوان توافق داشته ایم که تا الان ۴۱ عنوان را قرارداد داشته ایم و اجرای آن نهایی شده است. فضای نمایشگاهی در حال حاضر ۲۵ هزار متر مربع است که با توسعه فضای نمایشگاهی در سال جاری و افزایش ۳۶ هزار متر مربع در دستور کار به ۶۰ هزار متر مربع در پایان سال خواهد رسید. ظرفیت کل نمایشگاه، در مجموع  ۱۲۰ هزار متر مربع پیش بینی شده است و در سال جاری سال آینده و سال های بعد، به تدریج به فضای نمایشگاهی در سالن ها ومناطق سرپوشیده اضافه خواهد شد تا به ۱۲۰ هزار متر مربع افزایش یابد.  

مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب گفت: برنامه شرکت شهر آفتاب، ایجاد بیش از ۴۱۴ هکتار زمین در فضای کل نمایشگاه است. در حال حاضر بیش از ۲۷۰ هکتار در حال توسعه داریم و به تدریج ۱۳۸ هکتاردیگر نیز به  این زمین ها و وسعت نمایشگاه اضافه می شود تا در نهایت به ۴۱۴ هکتار برسد.

وی افزود: امسال و سال آینده برنامه داریم که به زمین ها و سالن ها و فضای نمایشگاهی شهر آفتاب اضافه شود. در سال های آینده به تدریج به ظرفیت بزرگ ۴۱۴ هکتار زمین و ۱۲۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی در شهر آفتاب خواهیم رسید. این ظرفیت بزرگ و امکانات موجود در این سایت نمایشگاهی شهر آفتاب، امکان برگزاری نمایشگاه هایی مانند اکسپو را خواهد داد.

وی  با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب ظرفیت بسیار بالایی در منطقه تهران و کشور دارد افزود: ظرفیت نمایشگاه بر هیچ کس پوشیده نیست و نگاهمان فرامنطقه ای است و با توجه به قرارگیری شهرآفتاب در نزدیکی فرودگاه امام خمینی ره، دانشگاه شاهد و بواسطه سهولت در تردد بازدیدکنندگان در آینده‌ای نزدیک می تواند به سایت استاندارد برای برگزاری نمایشگاه اکسپو در کشور تبدیل شود. تعداد سالن‌ها، فضای سرپوشیده، ۴۴۱ هکتار زمین، دستشویی ها و سرویس مناسب، بلندگوهای مناسب و سیستم‌های صوتی و خدماتی،   همگی می تواند محیط مناسبی برای بازدیدها باشد.

از سوی دیگر، در سایت آفتاب کمتر شاهد بازدید بی رویه و به قصد وقت گذرانی و تفریح هستیم و متخصصان می توانند بدون حضور بازدیدهای مزاحم، باهم دیدار کنند و قرارداد ببندند.

تقدسی نژاد در خصوص این نمایشگاه گفت: سالیان گذشته به خاطر درگیری کشور با کرونا و تحریم های موجود شاهد کاهش ۷۰ درصدی فروش ملزومات تحریر و اسباب بازی در کشور بودیم که خسارت‌های بالایی به تولیدکنندگان این صنعت وارد کرد که امیدواریم با برگزاری این چنین رویدادهایی گام بلندی در تحقق شعار سال و کمک به صنعت لوازم التحریر و اسباب بازی داشته باشیم.

اکبری: نمایشگاه ایرانپنکس و ایرانتویکس در دو بخش برگزار خواهد شد

مجید اکبری مجری برگزاری هشتمین نمایشگاه لوازم التحریرنیز گفت: چنین رویداد بزرگی با حمایت تولیدکنندگان، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، مدیریت مجموعه نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.


وی با بیان اینکه شرکت کنندگان نوشت افراز و تجهیزات مهندسی و اداری در سالن های a۴، a۵ و سالن ملل و شرکت کنندگان محصولات آموزشی، اسباب بازی و صنایع وابسته در سالن a۶ حضور خواهند داشت گفت: رونمایی از محصولات دانش بنیان صنعت نوشت افراز و اسباب بازی در سال مهار تورم و رشد از ویژگی های بارز این رویداد خواهد بود.

اکبری با بیان این موضوع که نمایشگاه ایرانپنکس و ایرانتویکس در دو بخش برگزار خواهد شد، گفت: بخش اصلی نمایشگاه به معرفی شرکت‌ها و نمایش محصولات و برندها تعلق دارد و بخش دوم محتوایی و آموزشی، در قالب پنل های تخصصی، سمینارهای علمی، آموزشی در حوزه های صادرات، واردات و بازاریابی و فروش اختصاص دارد.

وی گفت: در این نمایشگاه نسبت به دوره های قبل در متراژ سالنها رشد ۸۰ درصدی را شاهد بوده ایم و همچنین در بخش نوشت افزار ۶۰ درصد رشد و در بخش اسباب بازی ۹۰ درصد رشد مشارکت شرکت‌ها و تولیدکننده های فعال را داریم و به قطع یقین با پوشش رسانه ها این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های تحریر و اسباب بازی در تمام دوره‌ها خواهد بود. وی افزود: حدود ۲۵۰ شرکت برای حضور در این دو نمایشگاه ثبت نام کرده اند و در کنار نمایشگاه، بخش های جانبی شامل پنل های تخصصی و بخش های فروش، صادرات و... نیز برگزار می شود.

صنعتکار: حضور نماینده شرکت های خارجی به رونق نمایشگاه کمک می کند
 

محمودرضا صنعتکار رئیس هئیت مدیره تولیدکنندگان نوشت افراز کشور گفت: حضور نمایندگان کشورهایی از ژاپن، چین، هند، آلمان، اروپا و سایر کشورها بر رونق هر چه بیشتر این نمایشگاه اضافه کرده است و تمامی برندهای حاضر توسط شرکت‌های تحت لیسانس در ایران مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: شهر آفتاب بدلیل ظرفیتها و پتانسیل ها فرصت بسیار مناسبی برای ارائه محصولات ایرانی نوشت افزار است و خداراشکر شاهد استقبال بسیار بالایی در این دوره بوده‌ایم.

صنعتکار حوزه صادرات نوشت افراز را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: طی چند سال گذشته حمایت‌های خوبی توسط اداره صمت از تولیدکنندگان داخلی شده است و اگر گاها برخی از قوانین ناکارشناسی و بعضی از تصمیم گیری ها برداشته بشود شاهد رشد این صنعت خواهیم بود و در حال حاضر محصولات نوشت افزار ما با کشورهای اروپایی رقابت تنگاتنگی در کیفیت دارند.

او ارائه آخرین توانمندیهای و فناوری‌های روز، توسعه بازار داخلی، ایجاد گسترش و همکاری مشترک در سطح بین الملل، انتقال دانش و فناوری صنعت نوشت افزار و تولیدات مشترک در جهت بالا بردن سطح کیفی محصولات را از اهداف برگزاری این نمایشگاه‌ بیان کرد.

وی افزود: در نمایشگاه نوشت افزار حدود ۱۸۰ شرکت حضور دارند که ۱۵۰ شرکت تولید کننده داخلی هستند و بقیه از کشورهای مختلف به عنوان نماینده برندهای بین المللی در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

عضو انجمن اسباب بازی کشور: برخی رقابت های ناسالم مانع شکل گیری حمایت نمایشگاه ها از صنعت و تولید است

احسان منشی عضو انجمن اسباب بازی کشور نیز در این نشست به نقش رسانه ها اشاره کرد و گفت: توسعه متوازن صنعت بدون رسانه ها ممکن نیست.

وی افزود: در این نمایشگاه نماینده مجموعه ای از تولیدکنندگان هستیم که فعالیت خود را از تولید خانگی شروع کرده اند و اکنون با تمام افتخار دستاورد کارگران ایرانی را به نمایش خواهند گذاشت.

منشی ادامه داد: مساحت نمایشگاه اسباب بازی از ۱۰۰۰ مترمربع در سال های قبل به ۴۰۰۰ متر مربع در سال جاری افزایش یافته است. همچنین سال گذشته ۴۰ برند در ۳۰ غرفه حضور داشتند اما امسال ۱۵۰ برند مختلف اسباب بازی را در ۸۰ غرفه شاهد خواهیم بود.

عضو انجمن اسباب بازی کشور افزود:برخی رقابت‌های ناسالم در سایت‌های نمایشگاهی کشور، مانع شکل گیری  توان حمایتی نمایشگاه ها از صنعت و تولید است و تولیدکنندگان درخواست دارند که نمایشگاه ها، به جای رقابت به دنبال رضایت مشارکت کنندگان و حمایت از تولید باشند.

 هشتمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات اداری و مهندسی کشور ایرانپنکس ۱۴۰۲ و دومین نمایشگاه تخصصی اسباب بازی و صنایع وابسته ایران تویکس کشور با حمایت انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افراز، اتحادیه فروشندگان نوشت افراز و تجهیزات مهندسی تهران، مجمع واردکنندگان نوشت افراز کشور و همچنین انجمن اسباب بازی توسط شرکت آوا پیک تحریر ایرانیان در محل دائمی مرکز نمایشگاهی شهرآفتاب از تاریخ ۳۱ خرداد الی ۳ تیرماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 38139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =