طراحی مقررات ویژه برای تردد ماشین‌های سنگین حمل بتن در پایتخت

معاون ساماندهی و نظارت بر بار و کالای سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای تهران گفت: برای نظم دادن و صدور اجازه تردد به ماشین‌های سنگین حمل بتن مقرراتی وضع شده است. 

احسان واحدی، معاون ساماندهی و نظارت بر بار و کالای سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر با پرداختن به تردد میکسرهای بتن ریزی در سطح پایتخت گفت: ما در راستای ساماندهی ناوگان سنگین باری شهر تهران این طرح را با ناوگان حمل بتن در پایتخت شروع کردیم.

واحدی با بیان اینکه در گذشته فعالیت میکسرهای بتنی که در سطح شهر تردد داشتند بدون چارچوب بود، اظهار کرد: برای نظم دادن و صدور اجازه تردد به آنها و به دنبال اینکه محصول بتن محصولی خاص و فسادپذیر است و اگر سر زمان مشخص به پروژه نرسد بی کیفیت می‌شود، مقرراتی وضع کرده ایم. 

معاون ساماندهی و نظارت بر بار و کالای سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای تهران افزود: تردد این ماشین‌ها منوط به ثبت نام در سامانه بارانه شهرداری تهران است. مشخصات ناوگان باید در سامانه ثبت بشود. رانندگان ناوگان باید پروانه فعالیت بگیرند و اخذ پروانه‌ بر اساس ضوابط خاصی مانند سلامت راننده و انجام تست‌های لازم در این حوزه است.

واحدی با بیان اینکه تمامی ناوگان باید تاییدیه فنی و عمرانی از معاینه فنی بگیرند، بیان کرد: آنها حتما باید نسبت به اخذ بار برگ اقدام کنند. همچنین ناوگان باید مجهز به «جی پی اس» بشود تا ما اطلاعات ترددی آنها را نیز داشته باشیم. به این صورت که تردد میکسری که از کارخانه به سمت پروژه می رود را در سامانه مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/

۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 38154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =