۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 3820

راه اندازی ۲۴۴ موکب سلامت در تهران

فعالیت های داوطلبانه شهری جایگزین پیاده روی اربعین شد

شهرداری در برنامه مقابله با کرونا برای ۷۴۳ خانوار شغل ایجاد کرد
فعالیت های داوطلبانه شهری جایگزین پیاده روی اربعین شد

شهر: شهرداری تهران در قالب ستاد دائمی «خادم منتظر» برای ۷۴۳ خانوار تحت پوشش مدیریت معاونت اجتماعی و فرهنگی در برنامه های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از طریق تولید ماسک توسط مشاغل خانگی ایجاد اشتغال کرد.  

به گزارش خبرنگار شهر، سعید صادقی مشاور شهردار تهران با ارائه گزارشی جزئیات اقدامات شهرداری تهران برای فعالیت های داوطلبانه محرم در قالب ستاد دائمی «خادم منتظر» را اعلام کرد.

به گفته صادقی بیستمین جلسه ستاد دائمی «خادم منتظر» پس از ابلاغ دستورالعمل جدید با رویکرد تعمیم فعالیت های داوطلبانه شهرداری، در مراسم پیاده روی اربعین حسینی به موضوعات داوطلبانه شهری و اقدامات خیرخواهانه (با رویکرد مدیریت فعالیت های داوطلبانه، هم افزایی اقدامات و پرهیز از موازی کاری) تشکیل شد.

او افزود: این ستاد برای سازماندهی کارکنان داوطلب جهت کمک به کادر بهداشتی و درمانی (بویژه درمانگاه های شرکت شهر سالم) در مقابله با ویروس کرونا پس از اعلام نیاز مراجع ذیصلاح اعلام آمادگی کرد.

مشاور شهردار تهران بیان کرد: مشارکت در برنامه های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از طریق تولید ماسک توسط مشاغل خانگی (با رویکرد ایجاد درآمد جهت زنان سرپرست خانواده در مشاغل خانگی و مراکز کوثر) برای ۷۴۳ خانوار از مجموع ۱۲ هزار خانواری که تحت پوشش آماری مجموعه های تحت مدیریت معاونت اجتماعی و فرهنگی هستند، از جمله اقدامات شهرداری در قالب این ستاد است.

همچنین تهیه بسته های معیشتی در استمرار کمک های مومنانه که رزمایش اول آن در نیمه رمضان در مصلی امام خمینی انجام گرفته از دیگر اقدامات این ستاد است.

او افزود: اقلام بهداشتی (ماسک های تولید شده) و بسته های معیشتی بین نیازمندان (بر اساس اطلاعات سامانه راه اندازی شده اطلاعات نیازمندان و خیرین) تحت عنوان سامانه سناء ذیل سامانه سمات سازمان رفاه و مشارکت و همکاری در ۱۲۲ موکب و ایستگاه های سلامت راه اندازی شده توسط شهرداری در سطح شهر تهران در ماه های محرم و صفر توزیع می شود.

به گفته صادقی همچنین با همکاری سازمان فرهنگی هنری ۷۲ موکب خادم منتظر در سطح شهر به منظور تولید و توزیع اقلام بهداشتی (بویژه ماسک) راه اندازی می شود.

بر اساس این گزارش معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در ۵۰ موکب سلامت به منظور تامین اقلام بهداشتی و اقدامات فرهنگی مشارکت می کند.

این اقدامات از طریق صرفه جویی در برگزار نشدن مراسم های جمعی مذهبی توسط مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه، جلب مشارکت خیرین و پویش های داوطلبانه کارکنان شهرداری تهران تامین شده است.

همچنین جزئیات ارائه این خدمات از جمله ساعات، اماکن و نحوه توزیع خدمات در این جدول در دسترس است.

۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 3820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =