افزایش مشارکت کودکان در برنامه‌های اجرایی محلات نه گانه منطقه ۱۶

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶، اظهار داشت: شهر دوستدار کودک شهری است که در آن نیاز های اساسی کودک در اولویت قرار می گیرد و شرایط فرهنگی – اجتماعی، شهرسازی و معماری و زیست محیطی شهر همسو با نیازهای کودکان اصلاح و حقوق آنان در قوانین، برنامه ها و بودجه ها رعایت می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، وی ضمن اعلام خبر برگزاری کمیته اجرایی مصوبه شهر دوستدار کودک گفت: این جلسه همچنین با هدف هم افزایی، تسهیل و تسریع در اجرای برنامه‌های آئین نامه اجرایی طرح، با حضور دبیر دبیرخانه دوستدار کودک شهرداری تهران و هیئت همراه، رئیس کمیته دوستدار کودک منطقه، نائب رئیس کمیته منطقه، دبیر کمیته منطقه و اعضای اصلی کمیته مصوبه دوستدار کودک منطقه برگزار شد، وی خواستار جلب مشارکت کودکان و نوجوانان در طراحی و آماده سازی محله دوستدار کودک شد تا این اقدامات با توجه به نیازها و خواسته ها انجام و رضایتمندی آنها را در پی داشته باشد.

سید مهدی حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز در این باره اظهار داشت: این جلسه جهت توجیه اعضای اصلی کمیته مذکور به منظور افزایش مشارکت کودکان در اجرای برنامه ها و نیز عملیاتی نمودن اقدامات ابلاغی از سوی شورا در راستای ایمن سازی پیاده راه ها، مناسب سازی سرویس های بهداشتی بوستان ها، راه اندازی پاتوق بازی ویژه کودکان و ... در سطح منطقه برگزار گردید.

وی اجرای این طرح را در راستای افزایش آگاهی، توسعه و مشارکت کودکان در برنامه های فرهنگی و اجتماعی، ظرفیت سازی و توسعه فضای اثر بخش برای رشد کودکان برشمرد و گفت: با توجه به همزمانی اجرای طرح دوستدار کودک با فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان از ظرفیت های منطقه به منظور اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، مسابقات ورزشی و ... استفاده می کنیم.

در پایان عراقی رئیس اداره آموزش‌های شهروندی بعنوان دبیر کمیته اجرایی مصوبه دوستدار کودک ضمن معرفی محله نازی آباد بعنوان محله دوستدار کودک در منطقه ۱۶، خواستار همکاری و هماهنگی معاونت‌ها و حوزه های ذیربط منطقه در اجرای فعالیت‌های برنامه ریزی شده در محله دوستدار کودک شد و گفت: تلاش می کنیم در مرحله عملیاتی طرح از خدمت رسانی به کودکان در سایر محلات غافل نشویم و در برنامه ریزی از ظرفیت های منطقه در حوزه خدمات شهری، ترافیک، فنی و عمرانی بهره مند شویم.

انتهای پیام/

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 38216

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =