اتمام فرآیند طراحی ۴۵ تقاطع غیرهمسطح از زمان آغاز دوره ششم مدیریت شهری

محمدصادق خیرخواه، از اتمام طراحی‌های مربوط به احداث و تکمیل گردش‌های ترافیکی بیش از ۴۵ تقاطع غیرهمسطح خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "محمدصادق خیرخواه" مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران ضمن نام بردن از پروژه تکمیل تقاطعات غیرهمسطح شهر تهران به عنوان یکی از کلان‌پروژه‌های عمرانی مدیریت شهری، یادآور شد: از زمان آغاز تلاش‌ها برای تکمیل گردش‌های ترافیکی تقاطعات موجود بزرگراهی در دوره ششم مدیریت شهری، طراحی‌های مربوط به احداث و تکمیل بیش از ۴۵ تقاطع غیرهمسطح به اتمام رسیده است.

"خیرخواه" با یادآوری اینکه بررسی‌های انجام شده در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در آغاز دوره ششم مدیریت شهری، حاکی از ناتمام ماندن طراحی و احداث تعدادی از تقاطعات غیرهمسطح بزرگراهی براساس اسناد فرادست و تکالیف ابلاغی سنوات قبل و در نتیجه کمبود گردش‌های ترافیکی تعدادی از تقاطعات غیرهمسطح بزرگراهی بود، خاطرنشان کرد: سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در راستای اجرای سیاست‌های عمرانی مدیریت شهری، تدوین طرح‌های مربوط به احداث و تکمیل این تقاطعات را به موازات انجام سایر مطالعات و طراحی‌های فنی و مهندسی پیش برده است. براین اساس طراحی‌های مربوط به تقاطعات باقیمانده و تکمیل حرکات گردشی تقاطعات شبکه معابر بزرگراهی، به فراخور اولویت‌های اجرایی در دستور کار قرار دارد.

به گفته مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، احداث دوربرگردان غیرهمسطح شمال به شمال بزرگراه شهید باقری(تقاطع خیابان گلبرگ)، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آبشناسان و خیابان جنت‌آباد، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه‌های بسیج و شهید محلاتی، اتصال پل‌های نیمه تمام تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با خیابان خاوران، تامین حرکت شمال به شمال بزرگراه شهید چمران، ترفیع پل تقاطع پارک ارم با سیل برگردان غرب و نیز اتصال طرفین بزرگراه آیت‌ا... سعیدی(در محدوده راه‌آهن تهران- اهواز) تنها نمونه‌ای از طرح‌هایی است که اخیرا در قالب نقشه‌های اجرایی طراحی و ابلاغ شده است.

گفتنی است نواقص موجود در تقاطعات غیرهمسطح بزرگراهی شهر تهران حدود ۷۳۰ کیلومتر گردش اضافی را به سفرهای درون شهری پایتخت‌نشینان تحمیل می‌کنند. تاکنون در نتیجه اقدامات انجام شده به منظور تکمیل تقاطعات یادشده، ۱۲ تقاطع غیرهمسطح تکمیل و دستکم به میزان ۸۶ کیلومتر از طول سفرهای درون شهری کاسته شده است. این در حالی است که عملیات اجرایی به منظور تکمیل ۲۳ تقاطع دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام/

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 38227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =