پاکسازی «درکه» با حضور فعالان حوزه محیط‌زیست و کارمندان سازمان پسماند

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از حضور نیروهای این سازمان به همراه آموزشگران مناطق و فعالان محیط زیست در محدوده کوهستانی درکه به منظور جمع‌آوری پسماند و پاکسازی این محدوده خبر داد.

به گزارش شهر؛ مسعود عابدی با اشاره به حضور نیروهای این سازمان به همراه آموزشگران مناطق و فعالان محیط زیست در محدوده کوهستانی درکه به منظور جمع‌آوری پسماند و پاکسازی این محدوده گفت: صبح امروز، پنجشنبه اول تیرماه، با همکاری ۲۰۰ نفر  از دغدغه‌مندان حفاظت از محیط زیست محدوده ابتدای درکه تا ایستگاه کوهستان از زباله پاکسازی شد.

وی با اشاره به نوع پسماندهای جمع‌آوری شده بیان کرد: با همکاری فعالان محیط زیست حدود ۵۰ کیلو زباله که بخش اعظم آن را پلاستیک، نایلون، بطری و در بطری تشکیل می داد، جمع‌آوری کردیم. بخشی از این پسماندها برای دفن به مرکز آرادکوه و بخش دیگر برای بازیافت پسماند خشک به مراکز مربوطه منتقل می‌شود.

عابدی با تاکید بر استقرار ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی در محدوده درکه برای توزیع بروشورهای آموزش تفکیک و توزیع کیسه زباله عنوان کرد: بسیاری از شهروندان کوهنورد، همزمان با فعالیت همکاران، به جمع ما پیوستند و با کمک همدیگر اقدامات مربوط به پاکسازی را انجام دادیم. همین موضوع موجب تعامل فعالان محیط زیستی و شهروندان بمی‌شود.

مشاور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در پایان از تداوم چنین برنامه‌هایی در سایر بخش‌های کوهستانی خبر داد و افزود: با انجام فراخوان از طریق سایت سازمان و شبکه‌های اجتماعی از همشهریان علاقمند به حفظ محیط زیست و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه برای شرکت در پویش‌های پاکسازی بعدی دعوت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
کد خبر: 38262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =