فضاهای باز شهری میزبان عزاداران حسینی

همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع)، شهرداری منطقه۸، فضاهای باز شهری این منطقه را در اختیار هیأت‌های مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار داده است.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸، مهناز استقامتی، شهردار منطقه در بازدید از هیات‌های مذهبی منطقه۸ ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم‌الحرام و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) گفت: در سال جاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) به دلیل شیوع ویروس کووید۱۹ متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود. همچنین بر اساس دستور العمل ستاد مقابله با کرونا برگزاری هرگونه تجمع در محیط‌های دارای سقف ممنوع است؛ به همین سبب شهرداری منطقه ۸، اماکن فرهنگی و ورزشی روباز خود را در اختیار هیات‌ها و تکایا قرار داده است و شورایاران و هیئت‌های مذهبی با همکاری مساجد و حسینیه‌ها در این فضاها استقرار یافته و با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی میزبان عزاداران حسینی  شده‌اند.

استقامتی افزود: شهرداری منطقه با فرا رسیدن ماه محرم تمامی اقدامات لازم برای مناسب‌سازی هیئت‌های مذهبی در فضاهای باز را انجام داده است که این اقدامات در راستای بررسی چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شده تا عزاداران در فضایی کاملا بهداشتی و مناسب به عزاداری بپردازند.

شهردار منطقه گفت:چمن مصنوعی زمین ورزشی فدک، زمین ورزشی جنب مترو فدک، بوستان‌های گلزار، امدادگر، تابان، گلبرگ، تسلیحات، غدیر، پاتوق محله لشکر شرقی، مجموعه ورزشی فاطمه‌الزهرا(س) و باغ موزه مینیاتور فضاهای مناسب‌سازی شده‌ برای میزبانی و برگزاری مراسم عزاداری در دهه اول محرم هستند.

استقامتی همچنین از اجرای طرح«کوچه‌های حسینی» خبر داد و افزود: در دهه اول محرم از قبل از اذان مغرب تا ساعاتی پس از اذان، خوروهای مجهز به سیستم صوت مزین به کتیبه‌ها و پرچم‌های عزاداری امام حسین(ع) با حرکت در محله‌ها به عزاداری می‌پردازند تا با اجرای این طرح در راستای تحقق شعار «کوچه به کوچه با یاد تو» هستیم گامی بردارند. همچنین برای بهتر اجرا شدن مراسم‌های عزاداری و باهدف تقویت مشارکت هیئات مذهبی و رعایت و ارتقای پروتکل‌های بهداشتی، در مکان‌هایی که مراسم برپا می‌شود، توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در چهارچوب دستورالعمل‌های بهداشتی با استفاده از ظرفیتهای خیران محلی و گروه‌های جهادی منطقه انجام می‌شود.

 در ضمن با آغاز ماه محرم ساختمان‌های سراها، اماکن اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در منطقه نیز سیاهپوش شده‌اند.

 برنامه‌های ایام محرم با همکاری و مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی شمال شرق تهران، بسیج، هیئات مذهبی، سراهای محله، شورایاری‌ها و ... اجرا می‌شود.

۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
کد خبر: 3830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =