بهره‌مندی ۱۱۵ مدرسه در سال تحصیلی جاری و ۱۳۰ مدرسه در سال تحصیلی پیش رو از حمایت‌های توسعه و تجهیز شهرداری

شهردار منطقه ۱۲ از اجرای برنامه‌های حمایتی شهرداری این منطقه برای توسعه و تجهیز ۱۱۵ مدرسه در سال تحصیلی جاری و پیش‌بینی برنامه‌های حمایتی توسعه و تجهیز ۱۳۰ مدرسه در سال تحصیلی پیش رو خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه با اشاره به دستورالعمل حمایت از توسعه و تجهیز مدارس در سه قالب (عمرانی، تجهیزی و برنامه‌ای) بر اساس اجرای تکلیف مقرر در تبصره ۱۸ مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران اعلام کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، ۱۱۵ مدرسه در سطح منطقه ۱۲ از حمایت‌های توسعه و تجهیز شهرداری منطقه ۱۲ بهره‌مند شدند.

یزدی دراین‌باره توضیح داد: در بخش‌های عمرانی: رنگ‌آمیزی مدارس، تعمیر آب‌خوری و سرویس‌های بهداشتی، ایزوگام سقف و تجهیز موتورخانه به انجام رسیده و در بخش تجهیزی، هوشمندسازی، اهدای اقلام لپ‌تاپ، رایانه، اسکنر، پرینتر و دستگاه کپی به این مدارس اهدا شده است.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های برنامه‌ای این منطقه نیز افزود: در این حوزه، کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده، شهروند متعالی، پسماند، قوانین ترافیکی، حقوق شهروندی در بیش از ۵۷ مدرسه در سطح منطقه برگزار شد؛ همچنین همکاری در فعالیت‌های مناسبتی ملی و مذهبی (گرامی‌داشت ۱۳ آبان، تجلیل از مقام معلم، دهه فجر، اعزام کاروان راهیان نور و...)، همکاری در برنامه‌های اوقات فراغت، شهردار مدرسه و برگزاری اردوهای دانش‌آموزی و بازدید از مراکز شهری (با دراختیارقراردادن بیش از ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و اعزام به موزه‌ها و مراکز تفریحی) به انجام رسیده است.

شهردار قلب طهران از دیگر خدمات ارائه‌شده برای این مدارس را کمک به نگهداشت فضای سبز (علف‌کشی و کوددهی و حرص درختان مدارس)، شست‌وشوی حیاط مدارس، خط‌کشی عابر پیاده جلوی در مدارس به منظور کاهش تصادفات، تعویض تابلو و نصب تابلو برشمرد.

به گفته یزدی؛ بر اساس تفاهم‌نامه همکاری سال ۱۴۰۲ با آموزش و پرورش منطقه نیز ۱۳۰ مدرسه دولتی در موضوعات عمرانی-تجهیزی و برنامه‌ای نیازسنجی شده‌اند و در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

گفتنی است از ۵ فروردین سال جاری، فعالیت‌های برنامه‌ای و مناسبتی در قالب اردوهای دانش‌آموزی-آموزشی در مدارس آغاز شده که در مورد اجرای برنامه‌های مشترک، تاکنون بیش از ۷۶ دستگاه اتوبوس، ویژه اردوی دانش‌آموزی تا پایان خردادماه به مدارس اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 38460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =