برگزاری اولین رویداد کاربرد خلاقانه صنایع دستی در فضاهای عمومی پایتخت

اولین رویداد ایده پردازی کاربرد خلاقانه صنایع دستی و هنر ایرانی در فضاهای شهری پایتخت با مشارکت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توسط سازمان زیباسازی در خانه طهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ اولین رویداد کاربرد خلاقانه صنایع دستی و هنر ایرانی در فضاهای شهری پایتخت با مشارکت سازمان زیباسازی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  و حضور هنرمندان و فارغ التحصیلان رشته‌های هنری در خانه طهران برگزار شد.

مجید قادری معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرتهران با اشاره به اهمیت اجرای ایده های نوآورانه در فضاهای عمومی و نیاز پایتخت و شهروندان به تغییرات خلاقانه درباره هدف برگزاری این کارگاه گفت: موضوع اصلی این کارگاه فرهنگی- هنری ایده پردازی، طراحی و گرافیک محیطی در فضاهای عمومی شهر تهران با تمرکز بر محور تقاطع خیابان آزادی و بزرگراه یادگار امام تا میدان آزادی است.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرتهران گفت؛ این رویداد در سه بخش اصلی، کاربرد هنر محیطی آمیخته با صنایع دستی و هویت ایرانی، ایده پردازی در طراحی مبلمان شهری با بهره‌گیری از نقوش سنتی، هویت ایرانی، هنرهای ملی و اسلامی و ایده پردازی در طراحی سازه‌های شهری در تلفیق با صنایع دستی (نرده های BRT، پل‌های عابر پیاده، ورودی ایستگاه های مترو) برگزار شده است.

به گفته قادری؛ سه طرح نوآورانه برگزیده که به حوزه صنایع دستی و هنرهای ایرانی اسلامی توجه داشته باشد بعد از داوری در سطح شهر تهران اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 38461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =