قبله تهران میزبان بیش از ۱۵۰ هیأت مذهبی و دسته‌های عزاداری در ایام مسلمیه شد

شهردار منطقه ۲۰ گفت: هیأت مذهبی و دسته جات عزاداری از صحن امامزاده عبدالله (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حرکت کرده و به عزاداری پرداختند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سید محمد ناظم رضوی درخصوص برگزاری برنامه‌های ایام مسلمیه اظهار کرد: آیین عزاداری مسلمیه در شهرری بیش از یکصد سال قدمت دارد و این آیین حدود ۱۲۰ سال پیش پایه گذاری شده و به ثبت ملی رسیده است.

وی افزود: در این سه شب هیأت های عزاداری در قالب دسته‌های سوگوار و سینه زن از تهران و اقصی نقاط کشور از امامزاده عبدالله (ع) به سمت حرم مطهر حرکت کرده و در صحن حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) سخنرانی و عزاداری برگزار کردند.

ناظم رضوی گفت: از دیگر برنامه های این ایام، با همکاری خانه مداحان کشور به مدت سه شب حاج‌مهدی رسولی، حاج‌محمود کریمی و حاج میثم مطیعی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به مرثیه سرایی پرداختند.

وی بیان کرد: کلیه عوامل اجرایی معاونت خدمات شهری در حالت آماده باش بوده و در این سه شب، قبل و تا پایان مراسم، به عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و پیرامون آن خدمت رسانی کردند.

همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم آیینی، ۱۱ موکب پذیرایی گروه های جهادی و مردمی در اضلاع مختلف حرم مستقر شده و به منظور خدمت رسانی به عزاداران و شهروندان، آب معدنی، شربت، غذاهای سرد توزیع شد.

انتهای پیام/

۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 38509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =