اختصاص بوستان پردیس به عزاداری بانوان

شهردار منطقه ۱۵ از برگزاری مراسم عزاداری همزمان با آغاز ماه محرم و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش بر اساس پروتکل های اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه با اشاره به اینکه مراسم امسال متفاوت از برنامه سالهای گذشته برگزار می شود، افزود: بنابرنظر کارشناسی وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری محرم در فضاهای سربسته؛ برنامه های امسال در محلات منطقه ۱۵ با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و در فضاهای باز در حال اجراست.

او یادآور شد: در محلات بیستگانه منطقه فضاهای روباز برای این منظور تدارک دیده شده و بوستان پردیس بانوان با فضایی کاملا باز و ایمن و رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرای هیات های مذهبی بانوان است.

او اظهار کرد: در این راستا ویژه برنامه "آسمان روضه" با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در دهه اول محرم از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در این بوستان در حال اجراست و هیات های مذهبی و مجالس خانگی بانوان نیز جهت رزو فضای بوستان پردیس برای برگزاری مراسم خود می توانند به آدرس  pishraftyaran.ir مراجعه نمایند.

شهردار منطقه ۱۵ با اشاره به برگزاری بخشی از برنامه های سوگواری ماه محرم   به صورت مجازی اظهار کرد: تعزیه خوانی در آمفی تئاتر روباز فرهنگسرای خاوران، تعزیه خوانی میدانی در محلات و پخش در شبکه های مجازی، پخش زنده مداحی مجازی با بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل های محلی و خواندن زیارت عاشورا به صورت روزانه از صفحه اینستاگرام معاونت اجتماعی از جمله برنامه های تدارک دیده شده است.

او اضافه کرد: اجرای ویژه برنامه" خادم منتظر "با موضوع کمک های مومنانه و توزیع اقلام معیشتی به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر، اجرای موکب های سلامت تحت عنوان قرارگاه های مردمی مدافعان سلامت در محله ها به منظور ارائه خدمات سنجش سلامت شهروندان، برگزاری نمایشگاه مجازی ماکت عاشورایی به همراه مداحی صوتی و معرفی پیرغلامان و مداحان محله ها در صفحات مجازی به همراه پخش کلیپ های مداحی از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.  

شهردار منطقه خاطر نشان کرد: مسابقه بهترین تصاویر عاشورایی، بر آستان عشق، کتابخوانی با محوریت عاشورا، مسابقه نوحه خوانی در فضای مجازی و اجرای برنامه «من در خانه و دل در حرم»، «کاروان حسینی»، «جلوه سوگ»،  پویش «نوای شور و شوق»، و ...نیز از جمله برنامه های محرم است.

شهردار منطقه با تاکید بر اهمیت فضاسازی مناسب شهری در ماه محرم گفت: معابر، میادین، مقبره الشهدا،  مساجد و ساختمان های شهرداری منطقه و نواحی نیز همزمان با آغاز ماه محرم سیاه‌پوش و شور و حال حسینی به خود گرفته است

۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 3851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =