برپایی جایگاه عرضه و ذبح بهداشتی دام در منطقه ۲۱

شهردار منطقه ۲۱ تهران از تمهیدات لازم در روز عید سعید قربان و همزمان با روز عرفه سخن گفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "محمدرضا پوریافر" با اعلام این خبر افزود: با فرارسیدن عید سعید قربان و همزمان با روز عرفه تمهیدات  لازم برای اجرای این سنت حسنه در نظر گرفته شده است. در همین راستا جایگاه غرفه بهداشتی دام به منظور ایجاد فضاسازی و نصب تبلیغات محیطی در ضلع شمال بوستان انرژی، واقع در شهرک استقلال، خیابان شانزدهم، کوچه پنجم راه اندازی شد.

وی تاکید کرد: با هدف ارتقای بهداشت عمومی و ترویج سنت حسنه قربانی، جایگاه موقت بهداشتی عرضه دام در زمینی به مساحت بیش از دو هزار مترمربع شامل  ۱۵۶۰۰ متر مربع  فضای سرپوشیده (داربست و چادر) در حال راه اندازی است.

شهردار منطقه ۲۱ تهران گفت: در این مرکز نصب ۶۰۰ مترمربع بنر، ۸۰۰ مترطول آذین بندی و ۳۰۰ مترمربع رنگ آمیزی پوشاننده، نصب ۴۰ عدد پروژکتور، ۵۰۰ مترطول کابل کشی، ۷ عدد کولر، ۵۰ عدد صندلی، ۱۵ عدد میز و دستگاه نوبت دهی نصب شده و ۱۵ گروه ذبح، ۱۰ نفر دامپزشک، یک نفر ناظر شرعی، ۳۵ نفر پرسنل منطقه و ۳۰ نفر پرسنل سازمان میادین مستقر شده اند.

وی در پایان با اشاره به پیش بینی ویژه برنامه‌های فرهنگی به مناسبت عید قربان اظهار داشت: ارائه تسهیلات مشارکت در برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه، برگزاری نشست های آشنایی با جایگاه عید قربان نزد مسلمانان در سرای محلات، برگزاری میز خدمت و پایگاه آموزشی با محوریت عید قربان و همچنین برپایی ایستگاه پاسخگویی به سوالات شرعی و عرضه خدمات فرهنگی در مجاورت قربانگاه منطقه از جمله برنامه های فرهنگی این مناسبت است.

انتهای پیام/

۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 38586

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =