شهروندان جابجایی کیوسک‌های مطبوعاتی را به شهرداری اطلاع دهند

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: هرگونه جابجایی کیوسک‌های مطبوعاتی ممنوع است و از شهروندان می‌خواهیم هرگونه جابجایی را با شورا و شهرداری تهران در میان بگذارند.

مهدی بابایی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه واگذاری کیوسک‌های مطبوعاتی در دهه ۶۰ و ۷۰ به درستی انجام نشده است، اظهار کرد: فرآیند قرارداد باعث شده حقوق مکتسبه‌ای برای مستأجرین ایجاد شود و در حال حاضر شهرداری تهران امکان خلع مستأجر را نداشته باشد.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: این موضوع باعث شده در سطح شهر شاهد فعالیت کیوسک‌هایی باشیم که به نام مطبوعات شکل گرفته‌اند اما به عنوان سوپر مارکت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورا ایجاد هرگونه کیوسک جدید ممنوع اعلام شده است، خاطرنشان کرد: با مکاتبه صورت گرفته بین شورا و شهرداری تهران هرگونه جابجایی کیوسک نیز در سطح شهر ممنوع است اما متأسفانه بعضاً شاهد برخی جابجایی‌ها هستیم؛ از شهروندان می‌خواهیم هرگونه جابجایی کیوسک را به شورا و شهرداری اطلاع دهند تا با پیگیری‌هایی که داریم از جابجایی خودداری و این روند متوقف شود.

بابایی با تأکید بر اینکه کیوسک‌ها کارکرد قدیمی خود را ندارند درحالیکه باید با همان کارکرد فعالیت خود را ادامه دهند، تصریح کرد: واقعیت امر این است که اقتصاد رسانه در این موضوع اهمیت دارد؛ با توجه به عدد و رقمی که برای روزنامه‌ها شاهد هستیم فروش در کیوسک‌های مطبوعاتی صرفه اقتصادی چندانی ندارد.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این مشکلی است که در صنعت رسانه وجود دارد و باید به آن پرداخت؛ چراکه مقاومت چندانی از سوی کیوسک‌ها برای فروش روزنامه وجود ندارد و اگر اقتصاد صنعت رسانه اصلاح شود، کیوسک داران برای فروش رغبت خواهند داشت.

انتهای پیام/

۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
کد خبر: 38652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =