زباله‌گردان و دستفروشان چهره شهر را خراب کرده‌اند/ از شهرها و کشورهای اطراف برای دستفروشی به تهران می‌آیند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: زباله‌گردان و دستفروشان سر چهارراه‌ها چهره شهر را خراب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اقراریان در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش منتشر شده در صدا و سیما با محوریت دست فروشی، اظهار کرد: از رسانه ها برای تلاش در راستای شفافیت تقدیر می کنیم. در این فیلم مشخص است که با دریافت پول از سوی نیروهای شهرداری، بساط گستری گسترش پیدا کرده و عزم جدی برای مقابله با آن وجود ندارد.

وی تأکید کرد: چند بار به شهرداری در مورد دست فروشی به ویژه در چهارراه ولیعصر تذکر دادیم و بارها گفتیم که اعضای شورا و نیروهای انتظامی از این مسیر عبور کنند و وضعیت را ببینند.

اقراریان با بیان اینکه تقاضای من این است که بازرسی و حراست نسبت به مسئله توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر مسئله کولی ها و جمع آوری زباله از مخازن به نتیجه نمی رسد نشان می دهد که عوامل رده پایین شهرداری با این افراد همکاری دارند.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه شهرداری تهران باید از آبروی ۱۰ ها هزار نیروی زحمتکش دفاع کند، یادآور شد: چند نیروی خرد و جزء آبروی شهرداری را زیر سؤال بردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه این موضوع یکی از مشکلات شدید پایتخت به شمار می رود، گفت: در عید نوروز سازه هایی در چهارراه ولیعصر ساختند و گفتیم باید حذف شود و حذف شد اما به گونه ای دیگر شکل گرفت و به یک نان دانی برای چنین افرادی تبدیل شده است.

مهدی چمران تأکید کرد: پرسش من این است که شرکت ساماندهی چه می کند؟ خود شرکت ساماندهی باید ساماندهی شود چراکه با این وضعیت به هیچ جایی نمی رسیم.

وی با بیان اینکه هر چقدر فضا بدهیم باز هم عده ای می آیند و فضا می خواهند، یادآور شد: در گذشته برای ایام عید می آمدند و حالا در تمام ایام می آیند. عده ای اوایل انقلاب از روی احساسات فضایی را کنار پارک لاله تحویل دادند و حالا پس از سالها آنجا ماندند. تمام تهران را هم فضا بدهیم باز هم جا کم داریم و متأسفانه از شهرها و کشورهای همسایه نیز می آیند. 

چمران با تأکید بر اینکه زباله گردان و دست فروشان سر چهارراه ها چهره شهر را خراب کرده اند، گفت: باید در شورا و شهرداری برای این موضوع فکر کنیم و نباید دچار احساس و احساس زدگی شویم. باید کار درستی که خلاف نباشد برای افراد پیدا کرد اما مشاغل کاذب نمی تواند شغل باشد و باید فکری به حال آن شود.

انتهای پیام/

۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
کد خبر: 38714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =