«تهران من» گامی به سوی هوشمند شدن شهرداری تهران است

شهر: شهردار تهران از ایجاد زیرساخت ها برای تبدیل پایتخت به شهری هوشمند خبر داد و گفت که تهران هوشمند و شهرداری هوشمند دو هدفی است که گامهای نخستین رو به جلوی آن برداشته شده است.

در نشست هم اندیشی شهردار تهران با اصحاب رسانه، امیر محبیان، روزنامه نگار و استاد دانشگاه خطاب به شهردار تهران گفت: یکی از مواردی که در شرایط سختی برای مردم اهمیت دارد، حفظ امید است. امید به بهبود که احساس کنند، اوضاع بدتر از وضع موجود نمی شود یا رو به بهبود است.

او با بیان اینکه امید عینی نیست و بیشتر ذهنی است، گفت: برای رسیدن به امید مقدماتی است که باید صورت گیرد. به نظر من یکی از اقداماتی که شهرداری تهران می تواند انجام دهد، این است که فضای شهر را فضای رو به بهبودی نشان دهد برای این کار نیز لازم است هم کار عملی انجام شود هم اقداماتی که برای مدیریت ادراک است صورت گیرد که از لحاظ ذهنی مردم در فضای امید حرکت کنند.

اما پیروز حناچی، شهردار تهران نیز در پاسخ به این استاد روزنامه نگاری با تاکید بر اینکه افکار عمومی از طریق مطبوعات شکل می گیرد، توضیح داد: تلاش برای نشان دادن وضعیت رو به بهبود و فضای امید از موضوعاتی است که شهرداری تهران تلاش می کند به آن برسد اما در فضای عمومی کشور حرکت می کنیم و نمی توانیم فضای عمومی کشور را تغییر بدهیم. تمام تلاش ما این است که در فضای کرونایی، تحریم و شرایط سخت اقتصادی که مردم در آن گرفتار هستند، اولا خودمان بار نباشیم و باری را به بارها اضافه نکنیم دوما کارهایی را که برای انبساط خاطر مردم می توان فراهم کرد، انجام دهیم. کرونا اوج این قضیه بود، هم اقداماتی که در حوزه خدمات شهری انجام شد هم فرهنگی و اجتماعی و هم در حوزه بین المللی با کمک دولت هم از دیپلماسی عمومی و نهادهای عمومی استفاده کردیم تا بخشی از فشار بر مردم ایران که در شرایط کرونا بر مردم تحمیل می شود را جهان متوجه شود.

یکی از اصلی ترین برنامه هایی که در این دوره روی آن مطالعه و اقدام می شود و تاثیرات آن هم آغاز شده ولی هنوز تبلیغ و معرفی نشده، تهران هوشمند است که دو فاز عمده دارد یکی شهرداری هوشمند و دیگری شهر هوشمند. زیرساخت های نرم افزاری برای تهران هوشمند و شهرداری هوشمند فراهم شده و در رقابت جهانی حالا وضعیت تهران نیز قابل قبول است. در شهرداری ، از طریق نرم افزار «تهران من» سعی شده، همه ارتباطات بین مردم و شهرداری دیجیتال باشد و سرویس عمومی دهد و الان بیش از دو و نیم میلیون نفر از خدمات آن استفاده کرده اند و حتی این هدف را در روزنامه همشهری هم که از آن عقب مانده بود دنبال کردیم،  موسسه همشهری از بزرگترین موسسات انتشاری کشور به شمار می رود و در حوزه دیجیتال و آنلاین عقب مانده بود. در دوره ما همشهری آنلاین جدی تر دنبال شد و حالا یک و نیم میلیون نفر دنبال کننده دارد. دیجیتال شدن راهی است که در آینده نه چندان دور همه نشریات مکتوب باید طی کنند و این فقط مساله ایران نیست.

۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 3879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =