بررسی درخواست‌ها برای تعیین تکلیف ساختمانهای دارای رأی ماده ۱۰۰

شهردار منطقه ۱۵ گفت: بررسی ۵۱ درخواست از شهروندان به منظور تعیین تکلیف ساختمانهایی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه بوده و رای پرونده آنها در کمیسیون ماده ۱۰۰قانون شهرداریها صادر و قطی شده است، درکمیسیون توافقات منطقه آغاز شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های معاونت شهرسازی و معماری منطقه، ۴۱۶ مورد مشمول اجرای بند (ت) تبصره ششم قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور است افزود: در این طرح ساختمانها و مستحدثاتی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهرها ساخته شده و تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ پرونده آنها در کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها طرح و منجر به صدور رأی قطعی  شد تعیین تکلیف خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه این فرصت طبق قانون تا پایان ماه آذرخواهد بود و قابل تمدید نیست افزود:  احکام صادر شده قطعی مبنی بر قلع و قمع  و تخریب با درنظر گرفتن اصول سه گانه فنی، بهداشتی و شهرسازی بنا به متراژ و مساحت خلافی به عوارض نقدی تبدیل خواهد شد و در صورت عدم درخواست و  واریز نقدی عوارض و جریمه به حکم اولیه  باز خواهد گشت.

شیری با اشاره به اینکه نواحی ۱ و ۶ به ترتیب با ۱۰۷ و ۸۱ مورد بیشترین مشمولان را شامل می شوند افزود: تاکنون ۵۱ مورد برای بهره مندی از این مصوبه اقدام کرده اند که با بررسی های انجام شده در کمیسیون توافقات منطقه،   ۶ پرونده به نتیجه نهایی رسیده و مبالغ جریمه وصول شده است.

برپایه این گزارش؛ شهروندان که ملک آنان شامل این قانون می شود می توانند برای ثبت درخواست به معاونت شهرسازی و معماری منطقه  و یا نزدیکترین شهرداری ناحیه محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام//

۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 38806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =