کنگره شعر و ادب امام هادی (ع) ویژه شهروندان تهرانی در منطقه ۱۰ آغاز به کار کرد

همزمان با ولادت با سعادت امام دهم شیعیان وبا اهتزاز ابر پرچم منقش به نام "امام هادی(ع) " در منطقه ۱۰، کنگره شعر و ادب امام هادی (ع) با هدف گسترش و نشر معارف اهل بیت (ع) به ویژه این امام همام، با محورهای مختلف و گروه‌های سنی فراگیر، ویژه شهروندان تهرانی فعالیت خود را شروع کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ "مهدی اخ الصنایع" با اعلام این خبر گفت؛  این کنگره با هدف شناخت ابعاد سیره سیاسی، اعتقادی و اجتماعی امام هادی (ع)، گسترش فعالیتهای فرهنگی، ادبی، و مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین (ع) به ویژه امام هادی (ع) و همچنین گسترش فرهنگ دعا و زیارت با توجه به زیارت جامعه کبیره ویژه شهروندان تهرانی در "منطقه ۱۰" برگزار می‌شود.

شهردار منطقه ۱۰ در ادامه به تشریح فعالیت های این  کنگره پرداخت و گفت : کنگره  شعر و ادب امام هادی (ع)،  با شش موضوع  ادبی، هنرهای تجسمی، تئاتر و نمایش، آثار پژوهشی، مداحی، سرود و تولید محتوی در فضای مجازی آثار شهروندان تهرانی را جمع آوری و توسط داوران ممتاز کشوری در هر موضوع، بررسی و داوری خواهند شد.

وی افزود : قالب اشعار ارسالی به کنگره شامل شعر نو (سپید)، کلاسیک (غزل، قصیده، مثنوی، دوبیتی، رباعی و …)، شعر کودک و نوجوان، سرود، تصنیف و نثر ادبی است و  محدودیتی در ارسال تعداد اثر برای علاقمندان در هر بخش  وجود ندارد.

"مهدی اخ الصنایع" در پایان ابراز داشت؛ مهلت شرکت در این کنگره و ارسال آثار به زودی از طریق دبیرخانه  اجرایی "مجتمع شهید حبیب غنی پور"  اعلام  خواهد شد و پس از  بررسی و داوری آثار، طی مراسمی  در سالروز شهادت  امام هادی(ع)  برگزیدگان نهایی در مراسم اختتامیه اعلام و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و ۱۶ اثر برتر انتخاب و به برندگان هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.

گفتنی است مراسم آیین افتتاح کنگره شعر و ادب امام هادی (ع) در شب ولادت آن حضرت در مجموعه فرهنگی شهید غنی پور منطقه ۱۰ برگزار شد که ابتدا پرچم مزین به نام حضرت امام هادی (ع) به اهتزار در آمد و در ادامه با افتتاح دبیرخانه کنگره در ساختمان مجتمع شهید غنی پور،  علاوه بر مداحی  بادکوبه و سادات رضوی. و شعرخوانی صابر خراسانی و سخنرانی  حجت الاسلام ابوالقاسمی  ، سرود امام هادی (ع) و عید سعید غدیر، برای نخستین بار توسط نوجوانان منطقه ۱۰ اجرا شد.

انتهای پیام/

۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 38907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =