اقداماتی که سبب می شود سیل در پایتخت مهار شود

شهر: مشاور عالی و مدیرکل حوزه دفتر شهردار تهران در بازدید از پروژه‌های ساماندهی محور سیلابی غرب تهران بر سرعت پیشرفت پروژه ها و رفع موانع موجود تاکید کرد.

به گزارش شهر، این بازدید که با همراهی حبیب پوش پارس، مدیرعامل شرکت خاکریزآب شهرداری تهران و فریدون حیدری، شهردار منطقه پنج تهران صورت گرفت از پروژه ساماندهی سیل‌برگردان غرب تهران، خیابان شهید آریافر آغاز شد. سیل‌برگردانی که به دلیل ایجاد یک سازه معارض با مشکل تحمل دبی ورودی مواجه شده و قرار است در یک طرح ساماندهی از دبی ورودی ۴۰ متر مکعب بر ثانیه به دبی ۶۷ مترمکعب بر ثانیه رسیده و با احداث یک کانال کمکی  به طول ۶۷ متر از بروز سیلاب در این منطقه جلوگیری کند.  

کاظمی در ادامه از سیل برگردان غرب تهران، خیابان سلیمی جهرمی بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت این پروژه قرار گرفت. طرح ساماندهی سیل‌برگردان غرب تهران  در خیابان سلیمی جهرمی هم با هدف حفاظت از منازل مسکونی حاشیه سیل‌برگردان در برابر بروز سیلاب در حال انجام بوده و بر اساس این پروژه قرار است  دبی عبوری آب به ۱۷۲ متر مکعب بر ثانیه برسد.

مشاور عالی و مدیرکل حوزه دفتر شهردار تهران دراین برنامه بازدید همچنین در جریان پیشرفت پروژه لوله‌رانی میدان آزادی قرار گرفت. پروژه ای که از بهمن سال ۱۳۹۸ آغاز شده و بنابراعلام شرکت پیمانکار تا ۶۰ روز آینده به نتیجه می‌رسد تا بخشی از معضل آب‌گرفتگی میدان آزادی در فصل بارندگی رفع شود.  

او در ادامه از یکی از بخش‌هایی که در جریان طرح‌های ساماندهی محور سیلابی غرب تهران قرار است تعیین تکلیف شود بازدید کرد، این بخش از طرح ساماندهی پروژه سیل برگردان غرب پل ارم است که به دلیل ساخت یک پل معارض روی کانال سیل‌برگردان مشکلات بسیاری برای این منطقه ایجاد کرده بود. در نهایت با تخریب این پل دبی عبوری آب از ۸۵ مترمکعب بر ثانیه به ۱۴۳ مترمکعب بر ثانیه می‌رسد.  

ادامه مسیر ساماندهی محور سیلابی غرب تهران به بزرگراه فتح می‌رسد که کاظمی در جریان بازدید آن قرار گرفت. این بخش از پروژه لوله‌رانی بزرگراه فتح به روش میکرو تونلینگ است از اسفند سال ۱۳۹۵ با همکاری موسسه فاطر_ قرارگاه خاتم‌الانبیا شروع شده و بر اساس آن دو هزار و ۶۴ متر لوله در عمق پنج تا ۱۱ متری جای‌گذاری می‌شود.

در نهایت بازدید مشاور عالی و مدیرکل حوزه دفتر شهردار تهران در ایستگاه نهایی به بازدید از پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی بزرگراه فتح رسید که با روش مکانیزه TBM انجام می‌شود. حفاری این پروژه به طول چهارهزار و ۲۰۰ متر  قطر ۴.۳ متر از سال ۱۳۹۷ آغاز شده وهمچنان ادامه دارد. این بازدید هفت ساعت به طول انجامید.

در این بازدید تصمیماتی در جهت سرعت پیشرفت پروژه ها و رفع موانع موجود اتخاذ شد و ضرورت در جریان قرار گرفتن  اعضای شورای اسلامی شهر تهران سایر مدیران استانی نیز مورد تاکید قرار گرفت.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

خبرنگار: ریحانه جاویدی

۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 3891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =