عملیات گسترده مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ از عملیات گسترده رفع خلاف از ساخت و سازهای وسیع غیر مجاز در اراضی ناحیه سه این منطقه به منظور احقاق حقوق شهروندان، تمکین به قانون و مقررات و همچنین استقرار نظم و انضباط شهری و جلوگیری از تکرار متروپل ها طی ۲۴ ساعت اخیر و ادامه آن از بامداد امروز سه شنبه ۱۳ تیر خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی افزود: طی دیروز و از بامداد امروز در راستای استیفای حقوق شهروندان و دستور قاطع دادستانی ۳۷ تهران برای قطع ید افراد متجاوز به حقوق عامه و متصرفین فضاهای عمومی شهر  بناهایی که به صورت غیر قانونی و بدون مجوز در این محدوده احداث شده بودند برچیده و متخلفان راهی مراجع قضایی شدند.  

شهردار منطقه در خصوص اراضی موقوفه در این محدوده که اغلب زمین‌های کشاورزی هستند گفت: این زمین ها از گذشته های دور در بین کشاورزان دست به دست شده و با تغییرات در مدیریت موقوفه قسمت هایی از آن توسط سوداگران تصرف شده است.

وی با تأکید بر اینکه این ساختمان‌ها اغلب نا ایمن و پر خطر هستند به شهروندان توصیه کرد از این اراضی ملکی تهیه نکنند زیرا این املاک بلا تکلیف، بدون استحکام مناسب، فاقد پروانه ساختمانی، سند و امکانات هستند.

فرهادی با اشاره به اینکه افراد سودجو زمین‌های بی دفاع شهری و اراضی موقوفه را بدون هماهنگی با تقسیم به قطعات کوچک به فروش می رسانند تصریح کرد: این اقدام باعث می شود از افراد کم آگاه سوء استفاده و حق و حقوق آنها متضرر شود.

شهردار منطقه خواستار پرهیز شهروندان از هرگونه معاملات غیر رسمی شد و خاطر نشان کرد: معاملات را در قالب پایان کار، سند رسمی، اخذ استعلامات از اداره ثبت اسناد و املاک انجام دهند.

انتهای پیام /

۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 38915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =