توزیع بیش از ۱۵ هزار ماسک در روز عاشورا

با همکاری سازمان‌های مردم نهاد در روز عاشورای حسینی، بیش از پانزده هزار ماسک و دیگر اقلام بهداشتی بین خانواده‌های کم درآمد در برخی محلات شهر تهران توزیع خواهد شد.

به گزارش شهر  به نقل از روابط عمومی ستاد سمن های تهران، حجت نظری، رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران گفت: همه ساله در ایام محرم شاهد آن هستیم که میلیون‌ها نفر از عاشقان امام حسین(ع) و اهل بیت پیامبر(ص) با حضور در تکایا، هیات‌ها، مساجد و … به عزاداری می‌پردازند و در این میان، مردم نیز نذورات خود را در ایستگاه‌های صلواتی و هیات‌ها و منازل و … توزیع می‌کردند. اما امسال شیوع کرونا اوضاع را متفاوت از سال‌های قبل کرده است.

نظری یادآور شد: نذر امسال ما نذر سلامت و نذر ماسک است. نذر سلامت، پویشی بود که اتفاقا بارها از طرف مردم در مورد آن پیشنهاداتی مطرح شده بود و بر این باورم که عزادار واقعی حضرت سیدالشهدا نگران سلامتی جامعه هم هست و طبیعی است که در این شرایط، عده‌ای بخواهند نذورات خود را به تهیه ماسک، اقلام بهداشتی و … اختصاص دهند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: برای اجرای این طرح نیز با کمک سمن‌ها و مشارکت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت اجتماعی شهر تهران نقاطی از شهر را که مواردی نظیر استفاده از ماسک کمتر در آن رعایت شده را شناسایی کردیم و قرار است روز عاشورا به این مناطق برویم و بیش از پانزده هزار ماسک بین خانواده‌ها توزیع کنیم.

نظری یاداور شد: تا به امروز بیش از ۲۰ سمن برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کردند و قرار است روز عاشورا، داوطلبان سازمان‌های مردم نهاد در قالب ۴ گروه در ۴ منطقه دره فرحزاد، روستاهای شهرری، کوره‌های آجرپزی اسماعیل آباد منطقه ۱۸ و کوره‌های آجرپزی منطقه ۱۹ این ماسک‌ها را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنند.

تاکنون بالغ بر یکصد نفر از اعضای سازمان‌های مردم نهاد برای توزیع ماسک در روز عاشورا اعلام آمادگی کردند.

۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 3920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =