استعدادیابی و آموزش به هفت هزار  کودک کار در ۳۴ مرکز

شهردار تهران گفت: در حال حاضر ۳۴ مدرسه داریم که بیش از هفت هزار کودک در این مدارس در حال سوادآموزی، استعدادیابی، حرفه‌آموزی و حرکت در مسیر ایجاد آینده درخشان هستند.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه جشن فرزندان غدیر در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری مسئولیت ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: خداوند به ما توفیق داده که در کلانشهر تهران بتوانیم خدمتگزار بهترین‌ها باشیم که پیش از این مورد توجه نبودند و شهروند دست دوم محسوب می شدند. اینها امروز نور چشم ما هستند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۴ مدرسه داریم که بیش از هفت هزار کودک در این مدارس در حال سواد آموزی، استعدادیابی، حرفه آموزی و حرکت در مسیر ایجاد آینده درخشان هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم این الگو که برای اولین بار رقم خورده ما را به نقطه درخشان تری برساند و خدمات مناسبی را به این افراد که مستحق خدمت هستند، ارائه کنیم تا چیزی به عنوان کودک خیابانی در تهران نداشته باشیم و مانع این ظلم بزرگی که به هر طریقی تحمیل می‌شود، شویم.

زاکانی با اشاره به موضوع نمایندگی شهردار تهران از طرف رئیس جمهور در بحث متکدیان، کودکان کار و معتادان متجاهر، یادآور شد: این موضوع در کمیسیون تخصصی مطرح شده و هنوز به صحن دولت نیامده است؛ هیچ چیز مشخص نیست و پس از اینکه در هیات دولت مصوب شد می‌توان در مورد آن صحبت کرد.

وی با بیان اینکه ما خود را متعهد می‌دانیم در حوزه اجتماعی فعال باشیم، تاکید کرد: ما این شعار را داشتیم که مسئولیم و باید آنچه وظیفه ماست انجام دهیم و به دیگران نیز کمک کنیم‌ وظایف خود را انجام دهند. فرقی بین مسئولین نیست و همه باید کمک کنیم.

شهردار تهران با اعلام اینکه یکی از این موارد کودکان خیابانی است، تصریح کرد: کودکان کار موضوعی فراتر از کودکان خیابانی است و باید از این نقطه شروع کنیم.

وی ادامه داد: خدمات‌رسانی مدارس ما شامل همه کودکان می شود؛ البته اتباع مسیر خاص خود را دارد و ما در جایگاه قانونی خود خدمتگزار آنها نیز خواهیم بود، اما در حال حاضر و در مجموع به هفت هزار نفر در ۳۴ مرکز که بخشی از آن‌ها شبانه‌روزی است، خدمات‌رسانی می‌کنیم‌.

زاکانی با بیان اینکه بخشی از این کودکان از مهر و محبت پدر و مادر محروم هستند، ابراز امیدواری کرد که بتوان به نحو احسن کار کرد و خدمات را توسعه داد تا این خدمات منشا رشد و تعالی آنها باشد.

وی تاکید کرد: با همه مسئولین وارد مذاکره شده ایم تا بتوانیم دست به دست هم دهیم و چهره تهران را از شرایط امروز بهتر ببینیم و به این کودکان ‌که مورد استثمار هستند، خدمات رسانی کنیم.

زاکانی با اشاره به برگزاری مسابقات «قهرمان شهر» با شرکت ۶۰۰ هزار نفر و برنامه ریزی برای حضور یک میلیون نفر در «قهرمان شهر ۲» گفت: پارسال در بخش دو، کودک کاری قهرمان شد که با کفش پاره این جایگاه را کسب کرده بود. اگر به او توجه کنیم می تواند پرچم ایران را در دنیا برافراشته نگه دارد. ما می‌خواهیم که ظرفیت های این عزیزان به استثمار کشیده نشود.

شهردار تهران در خصوص انتصابات اخیر و انتقاد برخی اعضای شورا هم یادآور شد: اطلاعاتتان نادرست است.

انتهای پیام/

۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 39206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =